معماری
خانه ---> دعوت و داعی

دعوت و داعی

  • جنگ شیعه و سنی

    جنگ شیعه و سنی و نقش آمریکا و تصور غلط مسلمانان

    جنگ شیعه و سنی و نقش آمریکا و تصور غلط مسلمانان  ای رزمندگان شیعه و سنی؛ بدانید که دشمنان محمد همان دشمنان علی اند ! دکتر فيصل القاسم  ٭ نویسنده و روزنامه نگار سوریه ای   ترجمه : رسول رسولی کیا دبیر ع…

  • چگونه قبایل بربر مسلمان شدند؟

    نویسنده: عباس السیسی  / مترجم: محمود محمودی در نشستی با جناب آقای دکتر شیخ « عبدالجلیل شبلی » دبیر کل سابق « انجمن تحقیقات اسلامی » دانشگاه الازهر و ریس « معهد ا…

  • دعوت جمعی

    ویژگیها و صفات خدمتگزاران به اسلام

    نویسنده: استاد فتحی یکن /مترجم: عبدالعزیز سلیمی اگر قرار بر این است که مسلمانانه زندگی کنیم و حیاتمان را وقف خدمت به اسلام نماییم، لازم است در زندگی از علائم و خصوصیاتی برخوردار باشیم که آن را از زن…

  • دعوتگر

    دعوتگر فقيه يا فقيه دعوتگر

    دعوتگر فقيه يا فقيه دعوتگرنوشته: وصفي عاشور / ترجمه: امين الله "معتصم""دعوتگر فقيه يا فقيه دعوتگر" عنوان مبحثي است از نويسنده عرب، وصفي عاشور ابوزيد. وي به گونه خلاصه، اما مفيد، ضر…

  • خجالت در دعوت

    خجالت در دعوت دیگران، نشانه ها، عوامل و راه حل

    خجالت در دعوت دیگران، نشانه ها، عوامل و راه حل نویسنده : عبدالحمید بلالی / ترجمه: عبدالخالق احسان تعریف: خجالت در دعوت دیگران عبارت از تردید و عدم اقدام به دعوت دیگران به سوی این دین حنیف و کوتاهی در …

  • دعوت جمعی

    خدمت به دیگران و رفع نیازهای آنان

    خدمت به دیگران و رفع نیازهای آنان دکتر فتحی یکن از جمله شرایط موفقیت دعوتگر در کار دعوتش تا بتواند میان جامعه ای که در آن زندگی می کند او را جایگاه بخشد و تأثیر نفوذ داشته باشد عزم جزم او ب…

از احساسات و عوام فریبی به سوی عقلانیت و تفکر علمی

قرضاوی

از احساسات و عوام فریبی به سوی عقلانیت و تفکر علمی دکتر یوسف قرضاوی / ترجمه :  ادریس قیصری عاطفه جزئی از سرشت انسان است: عاطفه، یا وجدان، یا احساسات، یا هیجان، -هر نامی که بر آن می گذاری- جزئی از سرشت ذاتی انسان است، که روانشناسان آن را به جانب فکری، عاطفی، هیجان، و جانب ارادی و اشتیاق تقسیم بندی کرده اند. و عرب از قدیم عاطفه را به(قلب) تعبیر نموده اند . زیرا قلب است که دوست می دارد و متنفر می شود، …

»»»

وظیفه مبلّغان و داعیان دین در زمینه ترویج اخلاق

یوسف قرضاوی

وظیفه مبلّغان و داعیان دین در زمینه ترویج اخلاق نویسنده : یوسف قرضاوی / مترجم: عبدالصمد مرتضوی گستره‌ی اخلاق اسلامی اخلاق اسلامی بسیار جامع و فراگیر است و ابعاد گوناگونی را دربرمی‌گیرد. این ابعاد عبارتند از: ۱-اخلاق عملی شامل: حیاء، فروتنی، عزت نفس، قناعت، اعتراف به خطا، دانش پژوهی به هر نحو ممکن، آزادی از قید و بند تعصب و تقلید و غیره. ۲-اخلاق فردی شامل:  حیاء، فروتنی، عزت نفس، قناعت، وقت‌شناسی، صبر کردن در برابر حوادث ناخوشایند روزگار و رضامندی (از مقدرات پروردگار) و …

»»»

لزوم و اهمیت تبلیغ دین و نشر علوم اسلامی و شرایط و صفات مبلّغ دینی در عصر حاضر

تبلیغ دین

لزوم و اهمیت تبلیغ دین و نشر علوم اسلامی و شرایط و صفات مبلّغ دینی در عصر حاضر نویسنده استاد ملا عبدالهادی افخم‌زاده «لزوم و اهمیت تبلیغ دین و نشر علوم دینی اسلامی و شرایط و صفات یک فرد مبلّغ دینی در عصر حاضر» لازم می‌دانم مقدمتاً از این اقدام پر خیر و سود فرهنگ سقز یعنی انتشار نشریّه‌ی فصلی، مسرّت و تمجید و تشکر زایدالوصف خود را اظهار داشته و بگویم اگر چه می‌بایست مدت‌ها پیشتر از این، به این کار بزرگ فرهنگی اقدام …

»»»

تاثیرگذار باشیم یا تاثیر پذیر ؟ راههای جلب محبت دیگران

تاثیرگذاری

تاثیرگذار باشیم یا تاثیر پذیر ؟ راههای جلب محبت دیگران نویسنده: عبدالحمید البلالی / ترجمه: محمود محمودی   تأثیر گذاران یا تأثیر پذیران پیامبر (ص) می فرماید: «المرءعلی دین خلیله فلینظر أحدکم من یخالل: انسان تابع دینِ دوستِ خویش است بنابراین باید دقت کنید با چه کسی دوستی می کنید». حدیث بیانگر این است که انسان از دوست و رفیق خود تأثیر می پذیرد چون  اولاٌ محبوب او می باشد و ثانیاٌ ممکن است بر او تأثیر بگذارد و یا به خاطر محبت او تحت …

»»»

علت ضعف دعوتگران و نرسیدن به هدف چیست ؟

تغییر نفس

علت ضعف دعوتگران و نرسیدن به هدف چیست ؟ نویسنده : عبدالحمید بلالی/ مترجم: محمود محمودی   تا کی ضعف های خود را توجیه کنیم؟! متأسفانه هر از گاهی می شنویم که دعوتگران به توجیه ضعف و تأخیر خود در رسیدن به اهداف می پردازند و وجود طاغوت های حاکم بر جهان اسلام و طاغوت های غربی را که شبانه روز در راستای جلوگیری از به حکومت رسیدن اسلام تلاش می نمایند، دلیل ضعف و تأخیر خود معرفی می کنند. اگر چه این توجیه برای …

»»»

استقلال و آزاد اندیشی دعوتگر

دعوت جمعی

استقلال و آزاد اندیشی دعوتگر دکتر محمد زین الهادی دعوتگر مسلمان شخصیتی مستقل و قایم به ذات است و نباید به دنبال هر بانکی وهر صدایی به حرکت در آید. این نوع استقلال در نظام اسلامی ،اصالتا موجود بوده و هیچگاه نیازی به تقویت و پشتیبانی از جانب دیگران نداشته است؛چرا که اسلام چکیده وثمرهی ادیان الهی و روش ومسلک همه ملت ها و در همه ی دورانها بوده و به وصله کاری احتیاج ندارد. دوری از منهج ربّانی و ترک رویه ها و ویژگی های منحصر به فرد،مسلمین را در سراشیب سقوط و انحطاط انداخت و به اصطلاح به در دام گرگها در افتادند؛زیرا گرگ گوسفند جدا شده از گله را می رباید.

»»»

دولت مدنی، گامی به سوی گذر از خودکامگی و تحقق مقاصد شریعت

جاسر عوده

دولت مدنی، گامی به سوی گذر از خودکامگی و تحقق مقاصد شریعت نویسنده: دکتر جاسر عوده؛ استاد مقاصد الشریعه در دانشکده‌ی پژوهش‌های اسلامی در «دوحه» دکتر جاسر عوده تحصیل‌کرده‌ی مصری و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان و یکی از رهبران تفکر مقاصدی در کتاب جدیدش بر این باور است که رخدادهای میهن عربی از سال ٢٠١١ نشان داد که تغییر مطلوب ناگزیر باید از تغییر شخصیت انسان و تغییر ساختار دولت آغاز شود و اصلاحات سیاسی جزئی که پس از هر انقلابی در رأس قدرت …

»»»

ملایمت و مهربانی با افراد مبتدی در تعیین تکلیف و نتایج ملایمت

رفق و مهربانی

ملایمت و مهربانی با افراد مبتدی در تعیین تکلیف و نتایج ملایمت نویسنده: عبدالحمید البلالی / ترجمه: قادر قادری   ملایمت و مهربانی با مبتدی دعوتگر طبق یک برنامۀ از پیش تعیین شده و منظم تربیتی که از قرآن و سنت برگرفته شده است مردم را به سوی دین فرا می‌خواند و آنچه را تاکنون بصورت تئوری و ذهنی در خصوص ملایمت و مهربانی یاد گرفته است باید در میدان عمل بکار گیرد. هرگاه مدعو با دعوتگر روبرو شود که از ملایمت و مهربانی برخوردار …

»»»

چه وقت دعوتگران، عصبانی می شوند؟

عصبانیت

چه وقت دعوتگران، عصبانی می شوند؟ نویسنده : : عبدالحمید البلالی/ مترجم: محمود محمودی   در زندگینامه‌ی امام بزرگوار «زین العابدین علی بن حسین» آمده است: یکی از جاریه هایش برای وضو روی دست های او آب می ریخته است؛آبریز(آفتابه) از دست جاریه روی صورت او می افتد و صورتش را زخمی می کند. سرش را به سوی جاریه بلند می کند. جاریه می گوید: خداوند می فرماید:« وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ : آنها که خشم خود را فرو می خورند» امام فرمود: من نیز خشم خود …

»»»

برخورد آرام با خطاکار در روش پیامبر (ص)

دعوت جمعی

برخورد آرام با خطاکار در روش پیامبر (ص) نویسنده : محمد صالح المنجد / ترجمه: عبدالقدوس دهقان با خطاکار باید به آرامی برخورد نمود خصوصاً هنگامی که نهی و برخورد تند سبب شود که دایرة فساد وسیع‌تر گردد، نمونه‌ای جالب از آن را در برخورد حکیمانة حضرت پیامبر r با صحرانشینی که در مسجد ادرار کرد، می‌یابیم.  حضرت انس بن مالک t روایت می‌کند و می‌گوید که همراه با حضرت پیامبر r در مسجد نشسته بودیم که شخصی صحرانشین وارد مسجد شد و در مسجد …

»»»
قالب وردپرس