خبر های جدید

الموسوی: عربستان از نقش کلیدی اخوان المسلمین در جهان هراسان است

الموسوی: عربستان از نقش کلیدی اخوان المسلمین در جهان هراسان است

یک روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی درباره نگرانی ریاض از اخوان المسلمین گفت عربستان سعودی از نقش اخوان المسلمین در جهان اسلام هراسان است.
عباس الموسوی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم درباره اختلاف بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت:« تصور می کنم درباره مسئله عربستان و قطر ابعاد و جنبه های شخصی مطرح است. درباره اختلاف سه کشور عربستان، امارات و بحرین با قطر نقش امارات کاملا متمایز است. سخنان ضاحی خلفان، رئیس پلیس دبی، در برهه های گذشته حاکی از این موضوع است.
مشکل درباره اخوان المسلمین و عربستان و حساسیت ریاض درباره آن در واقع به حساسیت درباره برعهده گرفتن رهبری جهان اسلام باز می گردد، در حالی که امارات بر این اساس با اخوان المسلمین رویارو نیست. عربستان از اخوان المسلمین و به طور کلی اسلام سیاسی به این علت که مبادا رهبری جهان اسلام را برعهده گیرد هراسان است.
»
الموسوی در ادامه درباره کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: «اکنون مشکل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این است که یکی از این کشورها بر آنها تسلط دارد. کشور عمان توانست با درایت سلطان قابوس از تسلط و هیمنه عربستان سعودی خارج شود. قطر نیز تلاش کرد از چارچوب تسلط عربستان خارج شود، اما بیش از حجم خود تلاش کرد. در نهایت، محرک اصلی این کشورها در واقع واشنگتن است که بر تصمیم گیری این کشورها تسلط دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا