خبر های جدید

صدور حکم اعدام ۲ اخوانی دیگر توسط دادگاه مصر

صدور حکم اعدام ۲ اخوانی دیگر توسط دادگاه مصر

دادگاه جنایی اسکندریه پس از رسیدگی به پرونده ۶۲ متهم منتسب به گروه اخوان المسلمین، حکم اعدام دو نفر از آنها را به اتهام پرتاب یک نوجوان از بالای ساختمان، به مفتی مصر ارجاع داد و محاکمه بقیه متهمان را به روز ۱۹ ماه می(۲۹ اردیبهشت) موکول نمود.
بر اساس این گزارش، دادگاه جنایی اسکندریه در حین قرائت حکم متهمان شاهد تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای پلیس و ارتش بود.
بر پایه این گزارش، دو نفر از این متهمان به پرتاب یک نوجوان از بالای یک ساختمان در منطقه سیدی جابر اسکندریه در روز ۵ ژوئن متهم هستند.
دادگاه در جلسات قبلی خود به شهادت شهود اعم از افسران پلیس و تظاهرات‌کنندگان که تعداد آنها ۴۸ شاهد بود از جمله سرلشگر «احمد سعید» رئیس امنیت مرکزی، گوش فرا داد.
ارجاع حکم اعدام این دو اخوانی به مفتی مصر در حالی است که هفته گذشته نیز دادگاه جنایی المنیا با صدور حکم اولیه ۵۲۸ تن از رهبران اخوان المسلمین و هواداران این گروه را به اعدام محکوم و پرونده آنها را برای تائید به مفتی مصر ارجاع داد.
در همین رابطه «فرحان حق» معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره نتایج تماس‌های سازمان ملل با مصر در خصوص حکم اولیه صادره برای اعدام ۵۲۸ عضو اخوان المسلمین اظهار داشت: تماس‌های سازمان ملل با مسئولان مصر در خصوص این موضوع همچنان ادامه دارد.
وی به نگرانی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل درباره استمرار بازداشت خبرنگاران شبکه قطری الجزیره در مصر، اشاره کرد و افزود: دبیر کل همچنان در خصوص بازداشت این خبرنگاران در مصر نگران است و تماس‌هایی با قاهره برای آزادی آنها در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا