خبر های جدید

روزنامه اسپانیایی الموندو:ممنوعیت فعالیت اخوان المسلمین در اروپا نتیجه عکس خواهد داشت

روزنامه اسپانیایی الموندو:ممنوعیت فعالیت اخوان المسلمین در اروپا نتیجه عکس خواهد داشت

روزنامه اسپانیایی الموندو در گزارشی نوشت : ممنوع ساختن فعالیتهای اخوان‌المسلمین علی رغم تلاشهای مصر و عربستان قابل طرح در اتحادیه اروپا نیست.
این روزنامه اسپانیایی زبان به نقل از خبرنگار خود “فرانسیسکو کاریون” در مصر نوشت : به رغم تلاشهایی که دستگاه دیپلماسی مصر و عربستان انجام داده و انگلیس و کانادا گامهایی را برای بررسی ممنوع ساختن فعالیتهای اخوان‌المسلمین به انجام رسانده‌اند و این گروه را تروریستی توصیف نموده‌اند ، اما اتحادیه اروپا این مسأله را برای بررسی طرح ننموده است و به نظر می‌رسد که این امر اتفاق نیافتد.
این روزنامه همچنین می نویسد : روزنامه‌های انگلیسیی از ماجراجویی‌های نخست وزیر این کشور دیوید کامرون انتقاد کرده‌اند و اعلام داشته‌اند : کامرون بخاطر بازکردن تحقیقات برضد اخوان‌المسلمین پشیمان خواهد شد.
این روزنامه سپس در گزارش خود اشاره می‌کند که برخی روزنامه ها به این مسأله اشاره کرده‌اند که این تصمیم نتیجه‌ای عکس خواهد داشت .
این روزنامه سپس به نقل از “روسماری هولیس” استاد مطالعات سیاسی خاورمیانه در دانشگاه “سیتی” لندن می‌نویسد که گفته است : احساس خطر می‌شود که جنبشی که تا الان معروف بوده است و میانه‌رو و به دور از خشونت حرک می‌کرده را متهم سازند.
این روزنامه همچنین از قول یک کارشناس پژوهش‌های اسلامی و عربی در دانشگاه مادرید می‌نویسد : ممنوع کردن فعالیت‌های اخوان‌المسلمین در انگلیس اگرچه تاریخی است ؛ اما درصورت افزایش و گسترش آن به سراسر قاره اروپا بی معنی می‌گردد.
این روزنامه سپس می‌نویسد : پس از تهدیدی که انگلیس بعد از اعلام ممنوعیت اخوان‌المسلمین با آن مواجه شد ؛ منابعی از دولت اعلام کردند که انگلیس با فشارهای بسیاری از سوی مصر و عربستان مواجه گردیده است .
این روزنامه همچنین می‌نویسد : ممنوع ساختن فعالیتهای اخوان‌المسلمین و درج نام این گروه در ضمن گروههای تروریستی عملا هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت و تقریبا درصورت نبود تحریمی بین المللی بی فایده است.
این روزنامه سپس به هشدار ابراهیم منیر از سران اخوان‌المسلمین در انگلیس اشاره می‌کند که گفته است : ممنوع ساختن فعالیت‌های اخوان‌المسملین در انگلیس احتمال حملات تروریستی را افزایش خواهد داد و اگر این ممنوعیت به تصویب برسد باعث می‌شود که بسیاری از جوامع مسلمان  به این تفکر برسند که ارزشهای مسالمت جویانه اخوان‌المسلمین با شکست مواجه گردیده ؛ از این رو باعث بوجود آمدن هر واقعه و یا اتفاقی می‌شود و شهرت انگلیس نیز در جهان اسلام متضرر خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا