خبر های جدید

احکام اعدام، مصری‌ها را به مقابل کاخ سفید کشاند

احکام اعدام، مصری‌ها را به مقابل کاخ سفید کشاند

فعالان مصری با تظاهرات مقابل کاخ سفید، نقض آشکار حقوق بشر در مصر را محکوم کردند.
این تظاهرکنندگان که تعداد آن‌ها به ده‌ها تن می‌رسید و از ۱۰ ایالت آمریکا بنا به فراخوان جمعیت‌های مصری – آمریکایی در این تظاهرات شرکت کردند و خواستار توقف خشونت‌ها در مصر شدند.

“احمد شحاته”، معاون رئیس نهاد دموکراسی و حقوق بشر مصری- آمریکایی در اشاره به این که ارتش مصر با همکاری گرو‌ه‌های مردمی و دینی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده‌ این کشور را از سمتش عزل کرد، عنوان داشت: برگزاری تظاهرات فعالان مصری در خارج کشور ادامه خواهد داشت و هدف از این تظاهرات اعلام مخالفت‌ با “کودتای نظامی” در مصر و همچنین توقف اعدام‌ها و نقض حقوق بشر در این کشور است.

تظاهرکنندگان که عکس محمد مرسی و همچنین عکس‌هایی از کشته شدگان در جریان درگیری‌های مصر را در دست داشتند، از دولت آمریکا خواستند تا برای پایان نقض حقوق بشر در مصر دست به کاری بزند و مانع اجرای حکم‌های اعدام در این کشور شود.

در پی انتقادها از صدور حکم اعدام علیه ده‌ها تن از حامیان مرسی که به “کشتار و تحریک به کشتار” متهم هستند، مسئولان مصری اعمال هرگونه خشونت علیه مخالفان خود را تکذیب و اعلام کرده‌اند که زندان‌ها در این کشور خالی از زندانی‌های سیاسی است و دادستانی کل این اتهامات را علیه بازداشت‌شدگان مطرح کرده است و محاکمه‌های قضایی علیه این افراد برگزار می‌شود ومسئولان دولت هیچ دخالتی در آن ندارند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا