جهان اسلام

رسمی شدن اسلام در جزیرۀ سیسیل

حاکم قلمرو جزیره سیسیل در ایتالیا « روزاریو کروشیتا» گفت دولت در نظر دارد در آینده بسیار نزدیک روابط خود با مسلمانان ساکن در منطقه را به وسیله رسمیت دادن به دین اسلام و مساوی اعلام نمودن پیروان آن با سایر ادیان، قانونی نماید .

رسمیت دادن به اسلام، انجام برخی طرح ها همچون آموزش زبان عربی در مدارس سیسیل و ساخت مساجد را میسر خواهد کرد.

کروشیتا در دیدار با الجزیره گفت وی آمادگی آن را دارد تا با مسلمانان برای ایجاد کمیته مشترک مشورت و تفاهم در مورد رسمیت دادن به اسلام در سریع ترین زمان همکاری نماید .

حاکم سیسیل تاکید کرد که در دیدار با وزیر کشور ایتالیا در چند روز آینده از وی خواهد خواست تا رسمیت دادن به اسلام را در تمام کشور سرعت بخشد.

هیاتی از اتحادیه سازمان های اسلامی ایتالیا روز سه شنبه گذشته با وزیر کشور ایتالیا دیدار کرده و از وی تقاضا کرده بودند تا خواسته اتحادیه در مورد رسمیت دین اسلام که از سال ۱۹۹۰ به وزارت کشور تقدیم شده را مورد بررسی و تایید قرار دهد.

در ایتالیا حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسلمان زندگی می کنند و رسمیت دادن به اسلام می تواند وضع حقوقی آنان را با سایر ادیان دیگر مساوی کند همچنین ساخت مساحد و قبرستان های اسلامی به راحتی صورت خواهد گرفت .

طبق دیدگاه حاکم سیسیل توافق بر سر رسمیت دادن به اسلام در ایتالیا ضامن ارتباط دولت با مسلمانان خواهد بود و این مساله با مواد قانون اساسی کشور دال بر تعدد دینی در یک راستا قرار دارد.

منبع: پایگاه الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا