خبر های جدید

پیروزی شورای مسلمانان فرانسه بر موهنان به اسلام

دادگاه تجدید نظر شهر «نیم» فرانسه، حکم دادگاه اولیه درباره دو کارمند دولت را که تصاویر و ویدئوهایی موهن به مسلمانان را منتشر کرده بودند، تایید کرد.

شورای مسلمانان فرانسه با صدور بیانیه‌ای، از پیروزی خود در پرونده مربوط به انتشار ویدئو و تصاویر موهن به اسلام و مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی توسط دو کارمند دولت شهر «نیم» خبر داد.

این شورا عنوان کرد که حکم دو کارمند دولت که در دادگاه اولیه به دلیل توهین به مقدسات اسلامی به پرداخت جریمه نقدی و گذراندن دوره آموزشی برای رعایت حقوق شهروندان محکوم شده بودند، توسط دادگاه تجدید نظر تایید شد.

بر اساس رای دادگاه تجدید نظر، این دو شهروند فرانسوی به اتهام تلاش برای ترویج خشونت و نفرت علیه اقلیت مسلمان و انتشار تصاویر موهن به اسلام، هر یک به پرداخت جریمه نقدی ۱۵۰۰ یورو به حساب دولت و نیز پرداخت هزار یورو به شورای مسلمانان فرانسه محکوم شدند.

همچنین متهمان باید حقوق ششصد یورویی وکیل شورای مسلمانان فرانسه را نیز پرداخت و در کلاس‌های آموزش حقوق شهروندی حضور پیدا کنند تا با قوانین مربوط به رعایت حقوق دیگران آشنا شوند.

یادآور می‌شود، یکی از این متهمان که ۴۴ سال داشت، با انتشار تصاویری موهن، ادعا کرده بود که مسلمانان درصدد تصرف فرانسه هستند و پس از ایجاد حکومت اسلام، شهروندان مسیحی را با رفتارهای غیراخلاقی، مجبور به ترک این کشور خواهند کرد.

متهم دوم که ۵۲ سال داشت، ویدئویی را منتشر کرده بود که در آن، مسلمانان مراکشی‌تبار و زنان محجبه که در یک ایستگاه اتوبوس ایستاده‌اند، ناگهان مورد حمله موشکی قرار می‌گیرند و همگی کشته می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا