خبر های جدید

پنج زن مسلمان در میان صد بانوی قدرتمند جهان

مجله معروف فوربس لیست صد زن برتر و قدرتمند جهان را منتشر کرده که نام پنج زن مسلمان نیز در آن دیده می شود. این لیست که روز چهارشنبه ۲۸ مه منتشر شده در واقع لیست اسامی صد زن برتر جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی را شامل می شود.

، فوربس این صد زن را از میان ۲۵۰ زن نامزد انتخاب کرده و نام آنان را بر اساس شهرت، ثروت، شغل، بازیگری یا خوانندگی، تجارت، رسانه، فن آوری، سیاست یا فعالیت های اجتماعی برگزیده است.

از میان پنج زن مسلمانی که در این لیست صدنفره حضور دارند خانم شیخ حصینه واجد نخست وزیر بنگلادش با ایستادن در رده ۴۷ در میان زنان مسلمان، اولین است. پس از او، خانم شیخا لوبنا القسیمی وزیر توسعه و همکاری های بین المللی کشور امارات متحده عربی است که در مکان ۵۵ ایستاده است.

در زمینه اقتصاد نیز خانم اولایان مدیر شرکت بازرگانی اولایان در عربستان سعودی نفر هشتاد و ششم زنان قدرتمند جهان لقب گرفته است.

چهارمین زن در لیست زنان پرقدرت جهان از آنِ خانم میاسا الثانی دختری از خاندان پادشاهی قطر است که مدیر موزه این کشور بوده و در رده ۹۱ این لیست قرار گرفته است. نفر پنجم از زنان مسلمان در این لیست به فاطمه الجابر مدیر گروه و شرکت تجاری الجابر در ابوظبی امارات است.

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای چهارمین سال پیاپی لقب قدرتمندترین زن جهان را از آن خود کرده است. جانت یلن اولین و تنها رییس زن بانک مرکزی آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری onislam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا