خبر های جدید

السیسی از دوران “مبارک” به دنبال کودتا بود

یک نشریه انگلیسی به نقل از برخی منابع مطلع اعلام کرد که السیسی از دوران زمامداری حسنی مبارک به دنبال این بود که از طریق اقدامی نظامی قدرت را در مصر قبضه کند.

نشریه انگلیسی دیلی‌تلگراف در گزارشی به نقل از برخی منابع که آن‌ها را “مشاوران ارشد” نامیده است اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری منتخب مصر از سال ۲۰۱۰ و دوران زمامداری حسنی مبارک طرحی را آماده کرده بود که در شرایط رخ دادن انقلابی علیه مبارک، با استفاده از ارتش قدرت را قبضه کند.

عبدالفتاح السیسی که توانست در انتخابات هفته پیش ریاست جمهوری مصر ۹۷ درصد آرا را از آن خود کند، پیش از اینکه بتواند با شتاب وارد چرخه قدرت شود برای مصری‌ها و خارجی‌ها چندان شناخته شده نبود.

“مشاوران ارشد” به دیلی‌تلگراف گفته‌اند که وی پیش از انقلاب ۲۰۱۱ و هنگامی که شکاف بین نظامیان و اعضای خانواده حسنی مبارک روبه‌فزونی بود، از سوی افسران ارشد مصر به عنوان فرمانده آتی آن‌ها شناخته شده بود.

در اواخر سال ۲۰۱۰، زمانی که ژنرال السیسی رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش بود و این تصمیم اتخاذ شده بود که تحت هر چهارچوب و سازوکار سیاسی بایستی پست وزارت دفاع این کشور را تصدی کند، رؤسای وی از خواستند تا در مورد آینده سیاسی مصر مطالعه‌ای انجام داده و گزارشی را آماده کند.

پس از آن السیسی پیش بینی کرده بود که مبارک تلاش می‌کند تا هرچه سریع‌تر و پیش از ماه می سال ۲۰۰۱ رهبری کشور را به پسرش “جمال مبارک” منتقل کند و این کار می‌تواند به ناآرامی‌های عمومی منجر شود. در گزارش وی توصیه شده بود که ارتش بایستی برای اطمینان از ثبات و حفظ نقش مرکزی خود در حاکمین اقدامی را انجام دهد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا