خبر های جدید

کمک ۲۰میلیارد دلاری عربستان و امارات به مصر

عربستان سعودی و امارات عربی متحد خود را برای یک کمک مالی ۲۰ میلیارد دلاری به مصر آماده می کنند.
این کمک با هدف بهبود وضع اقتصادی مصر و حمایت از دولت جدید این کشور انجام می شود.
این دوکشور سرشار از نفت در منطقه خاور میانه مذاکرات مقدماتی را درمورد چگونگی اختصاص این کمک مالی با مقامات قاهره انجام داده اند.
ابوظبی پیش از این هم به منظور حمایت از اقتصاد مصر ۴/۹ میلیارد دلار به این کشور کمک مالی اختصاص داده بود. هدف از این کمک های مالی حمایت از السیسی و جلوگیری از به قدرت رسیدن دوباره اخوان المسلمین با استفاده از ضعف اقتصادی کشور است.
دولت ریاض هم برای افزایش نفوذ خود در تحولات قاهره و جلوگیری از بروز دوباره بحران سیاسی در منطقه حدود ۵ میلیارد دلار به مصر کمک مالی کرده است.
از بعد از سرنگونی محمد مرسی، اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.
حمایت قطر از جنبش اخوان المسلین به ویژه در مصر باعث بروز شکاف عمیقی میان دوحه با عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه شده است. البته دو طرف ماه گذشته در شورای همکای خلیج فارس توافق کردند که اختلاف های خود را در این زمینه برطرف سازند.
پس از سرنگونی حسنی مبارک در جریان قیام های بهار عربی که به سقوط تعدادی از دولت های منطقه منجر شد، اوضاع اقتصاد مصر که زمانی به خاطر سرمایه گذاری های خارجی و آزاد سازی در حال پیشرفت بود، نتوانسته است دوباره بهبود یابد.

تحولات اخیر بر بازار سهام مصر تاثیر گذاشته است. در دوران قیام های بهار عربی نیز بازار سهام مصر برای یک دوره چند ماهه تعطیل شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا