خبر های جدید

غیرنظامیان، قربانیان حملات ائتلاف بین المللی در عراق

غیرنظامیان، قربانیان حملات ائتلاف بین المللی در عراق

شهرهای غرب و شمال عراق از روز دوشنبه شاهد حملات گسترده جنگنده های ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش است. به گفته منابع نظامی عراقی، طی روزهای گذشته جنگنده‌های کانادا، فرانسه و آمریکا بیش از ۷۰ بار مناطق مختلف عراق را بمباران کرده‌اند که در پی این بمباران ها که به بهانه هدف قرار دادن پایگاههای گروه تروریستی داعش صورت گرفته است، دهها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان ساکن الانبار در غرب و موصل در شمال عراق کشته شده‌اند. همچنین این حملات نیروگاه‌های برق، آب، نانوانی‌ها و پل‌ها را تخریب کرده است.

با توجه به اینکه داعش ساکنان  این دو شهر را محاصره و مانع خروج آنها از این شهر می‌شود و آنهایی را که قصد فرار از مناطق تحت کنترل خود دارند مجازات می کند، این امر موجب شده است که غیر نظامیان در این مناطق به سپری انسانی برای داعش تبدیل شدند. در سایه نبود سازمانی که تجاوزهای حملات ائتلاف را مستندسازی کند، این ائتلاف غیرنظامیانی را که در حملات آن در این مناطق کشته می‌شوند، جزو عناصر داعش اعلام می‌کند حتی اگر کودک باشند.

بر اساس آمارهایی که العربی الجدید از منابع پزشکی در بیمارستان الجمهوری در موصل به دست آورده است، در پی حملات فرانسه و آمریکا به این شهر طی روزهای گذشته ۲۸ داعشی از جمله سرکردگان عرب و خارجی این گروه کشته شده‌اند و این در حالی است که ۳۶ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک زیر دوازده سال و ۹ زن نیز در این حملات کشته شده اند. در بین قربانیان همه اعضای یک خانواده متشکل از پدر، مادر و پنج فرزند آنها نیز حضور دارند. این خانواده در حملات یک هواپیمای ائتلاف در نزدیکی باب الطوب در مرکز موصل کشته شده اند.

یکی از پزشکان بیمارستان موصل به العربی الجدید گفت که حدود یک میلیون و نیم نفر در موصل زندگی می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای جز زنده ماندن در سایه حملات بی رحمانه ائتلاف ندارند.

وی اظهار داشت که گروه تروریستی داعش هر روز بارها پایگاههای خود را تغییر می دهد، بنابراین غیرنظامیان قربانی حملات ائتلاف می‌شوند. هرگاه یک منزل داعش توسط ائتلاف بمباران می شود منازل مجاور آن نیز به خاکستر تبدیل می شوند، زیرا بمب‌هایی که جنگنده‌های ائتلاف، تا شعاع ۵۰۰ متر مربع یا بیشتر از هدف مورد نظر را نیز تخریب می‌کنند. این پزشک افزود: تصاویر قربانیان غیرنظامی حملات ائتلاف موجود است، اما با توجه به اینکه ما اینترنت نداریم، نمی‌توانیم آن را در رسانه ها منتشر کنیم.

«سعد الحمدانی» یکی از شیوخ العشایر در موصل نیز به این پایگاه گفت: ائتلاف بین‌المللی حجم حملات خود به موصل را افزایش داده به طوری که ما نمی‌دانیم که چه کسانی هدف این حملات هستند، ما یا داعشی ها. من تعجب می‌کنم که جنگنده‌های ائتلاف محلات مسکونی را هدف قرار  می‌دهند اما به پایگاههای مرزی موصل که محل ارتباط تروریستها با یکدیگر است، کاری ندارند.

وی افزود: حملات ائتلاف نه تنها هیچ کمکی به حل مشکلات مردم نمی‌کند بلکه مشکلات آنها را از این که هست بدتر می کند، زیرا اغلب کسانی که امروز دفن می شوند غیر نظامیان هستند و می توان گفت که نسبت کشته شدگان گروه تروریستی داعش و غیر نظامیان یک به دو است.

سرتیپ ستاد «سمیر حسین» از فرماندهان عملیات الانبار نیز به العربی الجدید گفت: جنگنده های کانادا صبح روز گذشته حملات شدیدی به پایگاههای داعش در مناطق بلندیهای الفرات در غرب الانبار در نزدیکی مرزهای سوریه انجام داده اند. این حملات سکوهای موشکی و خودروهای حامل سلاح داعش را که از سوریه به عراق در حال حرکت بود و همچنین یک استراحتگاه این گروه تروریستی را هدف قرار داده است.

«محمد الدلیمی» یکی از رهبران حزب اتحاد نیروهای عراقی از ائتلاف بین‌المللی خواست که در حملات هوایی خود خویشتن داری به خرج دهد، زیرا بر اساس گزارش‌های اخیر، غیرنظامیان در این حملات جان خود را از دست داده اند. وی با تاکید بر عدم دقت حملات اخیر ائتلاف، از سازمان ملل خواست که درباره کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان در حملات هوایی فرانسه و آمریکا تحقیق کند.

«محمد علی» رئیس سازمان “صلح” عراق نیز به العربی الجدید گفت: گزارشهایی درباره قربانی شدن غیر نظامیان در حملات ائتلاف که بیشترین آن در موصل بوده به ثبت رسیده است.

در همین چارچوب «نجم عبدالله» فرمانده عملیات نینوا روز گذشته در بیانیه‌ای از ائتلاف بین‌المللی خواست که در بمباران مواضع داعش در موصل دقت به خرج دهد و این اهداف را جز بعد از حصول اطمینان بمباران نکند و از هدف قرار دادن غیرنظامیان در این حملات اجتناب کند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/28/921069

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا