افشای ناگفتە ھای حربەآتش بس پیشنهادی قاهره

منابع اسرائیلی از همکاری کامل مسئولان رژیم صهیونیستی و مصر در تدوین طرح آتش بس پیشنهادی قاهره که به سفارش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تدوین شده است خبر دادند. مصر و رژیم صهیونیستی با حضور آمریکا در تدوین این طرح مخالفت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، گروه‌های مقاومت فلسطین از طریق مصر در جریان طرح آتش بس قرار گرفته‌اند اما قاهره در این خصوص تماسی با حماس نداشته است.

این روزنامه نوشت: حماس و گروه جهاد اسلامی از وجود تماس‌ها میان مصر و اسرائیل خبر داشتند ولی انتظار نداشتند که خبر تدوین این طرح را از رسانه‌ها بشنوند.

بنا به نوشته این منبع اسرائیلی مصر در پاسخ به سوالات مسئولان رژیم صهیونیستی پیرامون عکس العمل‌ حماس به این طرح تاکید کرده است که اگر تل‌آویو طرح آتش بس را بپذیرد، حماس جز قبول آن چاره‌ و انتخاب دیگری ندارد.

این روزنامه گزارش داد: حتی وزیران کابینه اسرائیل از جمله لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، وزیر اقتصاد این رژیم در جریان تماس‌های برقرار شده با مصر قرار نگرفته‌اند و به شکل ناگهانی از آن با خبر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تماس‌ها میان مصر و اسرائیل که با هدف آتش بس برقرار شده به شدت کند پیش می‌رود و در راستای پویا کردن این تماس‌ها جان کری، وزیر خارجه آمریکا با نتانیاهو و محمود عباس، سامح شکری وزیر خارجه مصر تماس‌هایی داشته است.

مسئولان رژیم صهیونیستی فاش کردند که جان کری طرفین مصری‌ و اسرائیلی را به تدوین طرح آتش‌بس تشویق کرده و خواهان برگزاری نشستی در قاهره یا تل‌آویو با نظارت آمریکا شده که مسئولان دوطرف پیشنهاد کری را نپذیرفته‌ واعلام کرده‌اند که در مراحل مقدماتی گفت‌وگو‌ها هستند و نیازی به میانجی‌گری آمریکا ندارند.

این روزنامه در گزارشی نوشت: هدف کری از نشست مذکور ایجاد فشار بر روی اسرائیل است.

در نشست تدوین این طرح مسولان سازمان اطلاعات مصر و وزیر خارجه این کشور و یوسی کوهین، مشاور امنیت منطقه‌ای اسرائیل و چندین تن از مسئولان امنیتی این رژیم حضور داشتند.

از سوی دیگر اسامه حمدان، مسئول روابط خارجه جنبش حماس ضمن مخالفت با میانجی‌گری مصر برای برقراری آتش بس اظهار کرد: مردم فلسطین آماده‌اند تا چندین ماه مقابل حملات اسرائیل پایداری کنند و گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس غافلگیری‌های دیگری برای اسرائیل دارند که با آن چه که تا به حال دیده‌اند تفاوت دارد.

حمدان اظهار داشت: طرح آتش بس مصر که با تفکر سلطه جویانه تدوین شده جنگ را متوقف نمی‌کند. تمام جهان برای نجات اسرائیل وارد عمل شده و هیچ کس به غزه و مردم آن توجه نمی کند.

وی در خصوص تهدید نابودی تونل‌های مرزی بین مصر و غزه گفت: ما دیگر به این تونل‌ها نیاز نداریم و آنچه را که می‌خواستیم در دوران مرسی وارد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: موشک‌های مقاومت در مقایسه با موشک‌هایی که عرب‌ها از آمریکا می‌خرند بسیار ارزان قیمت‌تر است و ما می‌توانیم ظرف چند ساعت تمام موشک‌هایی که فرستادیم را جایگزین کنیم چرا که تمام موشک‌های شلیک شده به جز موشک‌های گراد که از لیبی وارد شده، ساخت داخل است.

وی تاکید کرد: حماس در فکر حملات بعدی خود به اسرائیل و آزادسازی بخش‌های باقی مانده اراضی فلسطین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا