حماس آتش بس ۲۴ساعتەراقبول کردامااسرائیل آنراردکرد

درپی از سرگیری حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر در روز یکشنبه، آتش بس ۲۴ ساعته اعلام شده از سوی سازمان ملل بین این رژیم و حماس کاملا نقض شد.
«سامی ابو زهری» سخنگوی حماس بعد از ظهر یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد حماس و جناح های فلسطینی با قبول آتش بس ۲۴ ساعته طرح شده از سوی سازمان ملل موافقت کردند اما اسرائیل آن را رد کرد.
وی افزود: «حماس به دنبال آتش بس نیست اما ما خواستار آتش بس انسانی برای ملت مان در نوار غزه بودیم.»
به گفته شاهدان، مبارزان فلسطینی در غزه و نظامیان نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه در شرق فلسطین به تبادل آتش پرداختند.
در همین حال گردان های عزالدین قسام ، شاخه نظامی حماس مسئولیت شلیک چند موشک را به مرکز و جنوب سرزمین های اشغالی برعهده گرفت و هم زمان جنگنده ها و تانک های رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف باریکه غزه را با راکت ها و گلوله های خود هدف قرار دادند.
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت حماس در غزه به خبرنگاران گفت در حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی به یک دستگاه خودرو در شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه ، یک نفر شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.
وی افزود هشت فلسطینی دیگر نیز در حملات هوایی جداگانه و شلیک تانک ها به شهر غزه ، زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد درپی اصابت یک راکت شلیک شده از سوی حماس به یک خانه ، یک زن اسرائیلی زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از غزه ، اسرائیل هشتم ژوئیه عملیات گسترده به باریکه غزه را آغاز کرد که در نتیجه آن تاکنون ۱۰۳۱ فلسطینی و ۴۳ اسرائیلی کشته و بیش از ۶۰۰۰ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده اند.
تلاش ها برای دستیابی به آتش بس یا ترک مخاصمه بین اسرائیل و مبارزان فلسطینی در غزه تاکنون ناکام مانده است. حماس هرگونه آتش بسی را به پایان محاصره هفت ساله نوار غزه منوط کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا