ابهام برسرادامه جنگ بین مقامات اسرائیل

با وجود ادعاهای مقامات ارشد اسرائیل مبنی بر تصمیم برای نابودی تونل‌های غزه، تل‌آویو در محاسبات خود برای انجام عملیاتش دچار اشتباه شده است.

 

بر پایه گزارش‌ها، مقامات رژیم اسرائیل برای پایان جنگ علیه نوار ساحلی تحت محاصره غزه دچار اختلاف شده‌اند.

 

به گزارش سایت «دبکا» وابسته به رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل در ابتدا حملات خود به نوار غزه را با شعارهای «آرامش در مقابل آرامش»، «نابودی نیروهای نظامی حماس»، «نابودی تونل‌های تروریستی» و «تامین امنیت ساکنان جنوب» آغاز کرد اما پس از آنکه دریافت این اهداف به دست نیامده است شعارهای جدیدی تحت عنوان «بازدارندگی در عدم توافق» و «حماس باید به دنبال ما بگردد نه ما به دنبال حماس» مطرح کرد.

با وجود ادعاهای مقامات ارشد اسرائیل مبنی بر تصمیم برای نابودی تونل‌های غزه، تل‌آویو در محاسبات خود برای انجام عملیاتش دچار اشتباه شده است.

به گزارش تارنمای دبکا گفته می‌شود نیروهای اسرائیلی در هفته‌های گذشته تنها در عمق «یک الی ۳ کیلومتری غزه» حضور داشته‌اند، حال آنکه در این عمق تنها دسترسی به تونل‌هایی که به اراضی اشغالی منتهی می‌شود ممکن است.

 

این سایت خبری در گزارشی که روز یکشنبه (۱۲ مرداد) منتشر کرد نوشت رژیم اسرائیل باید برای نابودی تونل‌های غزه به نقطه آغاز آنها راه یابد؛ با وجود این، جنبش مقاومت فلسطینی حماس  این تونل‌ها را به گونه‌ای ساخته است که پس از ده‌ها و گاهی پس از صد‌ها متر دوباره منشعب شده و به تونل دیگری می‌رسند.

در این گزارش آمده است: «امکان ندارد ارتش اسرائیل درباره این تونل‌ها و صدها انشعاب آن اطلاعات کافی داشته باشد.»

این تارنمای اسرائیلی اذعان داشت که اگرچه رژیم صهیونیستی در حملات خود به توان تولید موشک غزه آسیب رسانده است اما ۲۰ درصد از این مراکز موشکی همچنان فعال هستند و حماس بر خلاف گفته مقامات رسمی تل‌آویو ۴۰ درصد از ۹۰۰۰ موشک خود را در اختیار دارد و می‌تواند اراضی اشغالی را هدف حمله قرار دهد.

بر پایه گزارش‌ها حماس با وجود تهاجم بی‌امان رژیم اسرائیل هر هفته حدود ۱۵ تونل جدید حفر می‌کند. این تونل‌ها برای انتقال موشک از انبارهای سینا و یا لیبی و سودان به کار می‌رود.

در پایان این گزارش آمده است ارتش اسرائیل در نهایت مجبور به عقب‌نشینی از نوار غزه خواهد شد که این امر اسرائیل را وارد یک جنگ فرسایشی طولانی و در نهایت مجبور به ورود مجدد به نوار غزه خواهد کرد.

اسرائیل از هشتم جولای حملات خود به نوار غزه را آغاز کرده است. حملات زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل تا کنون جان دست کم ۱۷۵۵ فلسطینی را گرفته و بیش از ۹۲۰۰ تن دیگر را مجروح کرده است. گفته می‌شود نزدیک به ۴۰۰ تن از قربانیان فلسطینی کودک هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا