خبر های جدید

دیدار هیئت اتحاد علما با رییس جمهور جدید ترکیه

رجب طیب اردوغان رییس جمهور منتخب مردم ترکیه با هیئتی از اتحاد جهانی علما به ریاست استاد دکتر قرضاوی رییس و دکتر علی محی الدین قره داغی دبیر کل اتحاد دیدار کرد. هیئت اتحاد علما انتخاب اردوغان را به ریاست جمهوری تبریک گفتند. این دیدار که یکساعت و نیم به درازا کشید در باره مسائل جهان اسلام به ویژه مسأله فلسطین و تهاجم نژادپرستانه اخیر صهیونیست ها به نوار غزه و جرائمی که در مورد مردم این منطقه محاصره شده صورت گرفت و از طرفی در باره مقاومت های قهرمانانه و پیروزی های درخشان رادمردان حماس و فتح و جهاد اسلامی و.. صحبت شد.
در این دیدار همچنین در باره اوضاع فاجعه بار مردم سوریه و جنایت های نظام بر ضد مردم، موضوع عراق، و اوضاع سیاسی پیش آمده، و بازتاب کودتای نظامی بر ضد دولت منتخب مصر در سطح جهان اسلام و عربی و دیگر مسائل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بر روی حمایت دولت و مردم ترکیه از مسائل جهان اسلام تأکید کرد و از تلاش های خیرخواهانه اتحاد علما در بیان حق و حقیقت و تقویت صلح و آشتی و راهنمایی امت اسلامی به در پیش گرفتن روش اعتدال و میانه روی و افشای نادرستی روش غلاه و تکفیری ها و منحرف ها قدردانی کرد، ایشان اظهار داشتند که با در پیش گرفتن روش اعتدال است دینی خداوند که مایه خیر و رحمت برای جهانیان است جایگاه بلند خود را حفظ خواهد کرد.
رییس جمهور منتخب ترکیه همچنین از حمایت های دولت و ملت قطر در باره حمایت از مسائل امت مسلمان قدردانی کرد.
در برابر هیئت اتحاد علما نیز از مواضع گفتاری و کرداری رییس جمهور و مردم ترکیه در حمایت از مردم فلسطین و غزه و خدمات ایثارگرانه از مردم ستمکشیده به ویژه آوراگان سوریه اظهار تقدیر و تشکر نمود.
در پایان دیدار علامه قرضاوی رییس اتحادعلما برای موفقیت هر چه بیشتر رییس جمهور و دولت و ملت ترکیه و حفظ امت اسلامی و بازیابی عزت و کرامت و رویاروی با فتنه ها و توطئه های پیدا و پنهان در پیشگاه معبود منان دعا کرد.

موقع الشیخ القرضاوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا