خبر های جدید

محاصره نوار غزه لغو شد

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس توافقنامه آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، محاصره نوار غزه لغو شده است.
این آتش بس در قاهره پایتخت مصر بدست آمده و از ساعت ۱۶ به وقت گرینویچ و ۳۰/۲۰ به وقت تهران به اجرا گذاشته شده است.
بدر بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: ˈ با درخواست مصر و پذیرش دو طرف جنگ، این آتش بس از ساعت ۱۹ به وقت قاهره آغاز شد و دو طرف متعهد شده اند به آن پایبند باشند.ˈ
این بیانیه می افزاید: ˈبرای حفاظت از جان بیگناهان و پایان دادن به خونریزی ها، دو طرف فلسطینی و اسراییلی بر اساس طرح پیشنهادی مصر در سال ۲۰۱۴ و توافق صورت گرفته در قاهره در سال ۲۰۱۲ میلادی اقدام به پذیرش آتش بس کردند.ˈ
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، با برقراری این آتش بس گذرگاههای میان غزه و سرزمین های اشغالی برای ورود کمک های بشردوستانه و مصالح مود نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، بازگشایی می شود.
بیانیه می افزاید: همچنین به فلسطینیان اجازه داده می شود تا شعاع ۶ مایلی دریا اقدام به ماهیگیری کنند.
به گفته وزارت خارجه مصر، مذاکرات غیرمستقیم در مورد دیگر موضوعات موردنظر طرفین در طول یک ماه پس از آغاز آتش بس انجام خواهد شد.
بنا به گزارشها، پذیرش این آتش بس از سوی طرفهای فلسطینی و صهیونیستی نیز اعلام شده و با اجرای آن، هزاران فلسطینی در نوار غزه برای ابراز شادمانی به خیابانها ریخته اند.
ˈموسی ابومرزوق ˈ معاون دفتر سیاسی حماس در صفحه فیس بوک خود، این مذاکرات منجر به توافق را تجسم مقاومت مردم فلسطین و یک پیروزی برای مقاومت توصیف کرده است.
در تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، بیش از ۲ هزار فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا