خبر های جدید

حکم حبس ابد برای رهبر اخوان المسلمین مصر

دادگاه مصر امروز (شنبه) “محمد بدیع” رهبر اخوان المسلمین این کشور و ۷ نفر دیگر از اعضای این گروه را به حبس ابد محکوم کرد.
سه نفر از افراد محکوم شده، جزو رهبران اخوان المسلمین هستند.
تلویزیون مصر نیز امروز در خبری اعلام کرد: دادگاه جنایی الجیزه علاوه بر محمد بدیع، محمد البلتاجی، عصام العریان و باسم عوده از رهبران اخوان المسلمین و چهار نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.
همچنین شش متهم فراری دیگر به خاطر مداخله در رویدادهای خشونت آمیز آن زمان که “رویدادهای مسجد الاستقامه” نام دارد به طور غیابی به اعدام محکوم شدند.
در جریان اعتراضات پس از کودتای ۲۰۱۳ علیه محمد مرسی که به اعتراض گسترده اخوان المسلمین و تحصن آنها در مسجد رابعه عدویه در قاهره و چندین نقطه دیگر در مصر انجامید، محمد بدیع در جمع هواداران اخوان ظاهر شد و دستگیری محمد مرسی را محکوم کرد.
او در در پیام هفتگی خود در ۲۵ ژوئیه گفت که به خدا سرنگون کردن محمد مرسی به دست ژنرال عبدالفتاح السیسی، مانند این است که کعبه را با تبر ویران کنید.

دولت موقت مورد حمایت نظامیان حکم جلب او را به اتهام دست داشتن و تحریک به کشتن مخالفان محمد مرسی در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۳ صادر کرد. از آن لحظه او در خفا به سر برد، اما هر از گاهی در جمع هوادارانش ظاهر می‌شد. او نهایتاً در روز ۲۰ اوت ۲۰۱۳، در آپارتمانی در شهرک نصر قاهره دستگیر شد.

پس از دستگیری وی بارها به همراه محمد مرسی در دادگاه ظاهر شد و مشروعیت دادگاه را زیر سوال برد. در سال ۲۰۱۴ دادگاهی بدوی در مصر وی را به همراه ۶۸۲ نفر از اعضای اخوان المسلمین به اعدام محکوم کرد.

محمود عزت ابراهیم (زاده ۱۳ اگوست ۱۹۴۴ میلادی) در شهر قاهره در مصر، نهمین رهبر یا مرشد عام جماعت اخوان المسلمین مصر است که پس ازدستگیری محمد بدیع در ۲۰ اگوست سال ۲۰۱۳ میلادی به صورت موقت به این سمت انتخاب شد.
منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا