خبر های جدید

قطر، قرضاوی را ممنوع الخطبه کرد

منابع آگاه قطری اعلام کردند هم‌راستا با تصمیم اخیر دوحه برای اخراج برخی رهبران اخوان‌المسلمین، رهبر اتحادیه علمای مسلمین نیز دیگر نباید به ایراد خطبه در نماز جمعه بپردازد.
یوسف القرضاوی، رهبر اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنی اخوان دیگر به نماز جمعه و ایراد خطبه در مسجد عمر بن الخطاب در دوحه نمی‌پردازد و این مساله به ویژه پس از تصمیم اخیر قطر برای اخراج چند تن از رهبران اخوان المسلمین صورت گرفته است.
به گزارش منابع مذکور بازگشت قرضاوی به میان مردم با موضع جدید دوحه کاملا در تضاد است و عاقلانه نیست که رهبران اخوان از قطر اخراج شوند اما قرضاوی همچنان به سخنرانی و ترویج مواضع اخوان بپردازد؛ مواضعی که علیه مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
قرضاوی از بیست و هشتم فوریه گذشته تاکنون به ایراد خطبه نماز جمعه نپرداخته است.
قرضاوی موجب ایجاد بحران سیاسی میان قطر و همسایگان آن به ویژه عربستان و امارات که اقدامات مهمی علیه دوحه اتخاذ کردند، شده است.
وی بسیاری از کشورها را به حمایت از “کودتای نظامی” در مصر که موجب سرنگونی دولت محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع مصر شد، متهم کرده است.
قطر به خاطر روابط خود با اخوان‌المسلمین و به ویژه اظهارات قرضاوی در دوحه با مشکلات زیادی در عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مواجه شده است طوری که اخیرا به خاطر اعمال فشار این کشورها چند تن از رهبران اخوان‌المسلمین را اخراج کرد.
قرضاوی پیشتر اعلام کرده بود که هیچ گاه قطر را ترک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا