خبر های جدید

اختصاص دروازه جدید در مسجدالاقصی به شهرک‌ نشینان

 اختصاص دروازه جدید در مسجدالاقصی به شهرک‌ نشینان

تشکیلات خودگردان فلسطین با هشدار نسبت به توطئه‌های رژیم صهیونیستی، تصمیم این رژیم جهت اختصاص یک دروازه جدید به شهرک‌نشینان یهودی برای ورود به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام رژیم اسراییل مردود و غیرقابل قبول است، زیرا قدس و اماکن مقدس آن خط قرمز ما هستند.

رادیو ارتش اسراییل پیش‌تر گزارش داد که به دنبال مراجعه گروه‌های صهیونیست به وزارت گردشگری این رژیم و درخواست باز کردن باب «القطانین» به روی یهودیان، این وزارتخانه تصمیم دارد این دروازه را به روی یهودیان و گردشگران خارجی باز کند.

در حال حاضر رژیم اسراییل به شهرک‌نشینان یهودی از طریق دروازه مغاربه اجازه ورود به مسجد الاقصی را می‌دهد.

این اخبار در حالی منتشر شد که اداره اوقاف اسلامی قدس که از سوی اردن اداره می‌شود و مسئولیت سرپرستی مسجدالاقصی را بر عهده دارد، هنوز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده است.

در ماه‌های اخیر، گروه‌های تندروی یهودی، عموما با همراهی نیروهای امنیتی اسراییل، بارها و بارها به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

چندی پیش نیز کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، طرح گشودن دائمی دروازه‌های مسجدالاقصی به روی یهودیان را مورد بررسی قرار داد.

باب القطانین از نزدیک‌ترین دروازه‌ها به بنای مسجدالاقصی و مسجد قبه‌الصخره است.

تعداد دروازه‌های مسجد الاقصی مجموعا ۱۷ باب است که باب المغاربه از جمله آن‌هاست. این دروازه تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و صهیونیست‌ها از طریق آن به مسجد‌الاقصی یورش می‌برند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا