خبر های جدید

اقلیم کردستان عراق با اعزام پیشمرگه‌ها به کوبانی مخالفت کرد

دولت اقلیم کردستان عراق ، مخالفت خود را با اعزام نیروهای پیشمرگه به شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) در سوریه اعلام کرد. «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با «ملا بختیار» مسئول دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در استان «سلیمانیه» گفت: «در شرایط فعلی، ما نمی‌توانیم نیروهای پیشمرگه را به شهر کوبانی اعزام کنیم.»
بارزانی با بیان اینکه «اقلیم کردستان درخصوص بحران شهر کوبانی با طرف‌های بین‌المللی رایزنی می‌کند»، خاطرنشان کرد حملات هوایی ائتلاف جهانی مبارزه با گروه تروریستی داعش در شهر کوبانی از طریق کمک‌های دولت اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود.
«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان، پیشتر اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان عراق برای نیروهای کُرد در شهر کوبانی سلاح و تجهیزات فرستاده است.
براساس این گزارش، درگیری‌های مستمر در شهر کوبانی بین گروه تروریستی داعش و نیروهای مدافع مردمی کُرد از یک سو و حملات هوایی ائتلاف به مواضع داعشی‌ها از سوی دیگر در جریان است ولی این درگیری‌ها در پیشروی تروریست‌ها مانعی ایجاد نکرده است.
سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد نسبت به جنایات گروه تروریستی داعش علیه اهالی کوبانی در صورت سقوط این شهر به دست تروریست‌ها، هشدار داده‌اند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا