خبر های جدید

تصمیم نهایی کردها در خصوص مشارکت در دولت عراق

۵ حزب اصلی منطقه کردستان که دارای نماینده در مجلس عراق هستند در نشستی مشترک تصمیم به حضور وزرا و مقامات کُرد در دولت جدید این کشور گرفتند.
تصمیم نهایی کردها در خصوص مشارکت در دولت عراق
حزب دموکرات کردستان، اتحادیه میهنی، جنبش تغییر، اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی کردستان در نشست مشترک روز (۱۳ اکتبر) حضور وزرای خود در دولت «حیدر العبادی» را نهایی کرده و تصمیم به آغاز به کار آنها در بغداد گرفتند.
در بیانیه پایانی این نشست با اشاره به اینکه اربیل ضرب الاجلی سه ماه برای تحقق مطالبات کُردها به دولت العبادی داده است تاکید شده که با گذشت یک ماه، هیچگونه اقدامی از سوی بغداد برای این مهم انجام نشده است، اما وزرا و مقامات کُرد در بغداد آغاز به کار خواهند کرد.

۵ حزب منطقه کردستان ابراز امیدواری کردند که این تصمیم اربیل سبب شود دولت العبادی در قبال مطالبات کُردها احساس مسئولیت کند.

سهم پنج حزب منطقه کردستان در دولت جدید عراق عبارت است از:

اتحادیه میهنی: فواد معصوم رئیس جمهور/ فواد رواندزی وزیر فرهنگ

حزب دموکرات کردستان: روژنوری شاویس معاون نخست وزیر/ هوشیار زیباری وزیر دارایی

جنبش تغییر: آرام شیخ محمد نایب رئیس دوم مجلس نمایندگان عراق و وزارت امور مهاجرین (هنوز کاندیدی برای این وزارتخانه نهایی نشده)

اتحاد اسلامی: غازی سعید وزیر امور زنان

جماعت اسلامی: وزیر دولت (هنوز کاندید برای این وزارتخانه نهایی نشده است)

نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان نیز در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که احزاب کُردی تصمیم گرفته اند که وزرایشان به بغداد بازگردند و پس از آغاز به کار آنان، هیئتی کُردی به منظور حل مشکلات عازم بغداد شود.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا