خبر های جدید

بیانیه اعراب خلیج فارس برای تجاوز نظامی به یمن

بیانیه اعراب خلیج فارس برای تجاوز نظامی به یمن

عربستان سعودی به همراه امارات، بحرین، قطر و کویت بیانیه ای صادر کردند و از مداخله نظامی در یمن خبر دادند.لحظات نخست بامداد امروز (پنجشنبه) عربستان سعودی به همراه امارات، بحرین، قطر و کویت بجز عمان، بیانیه ای برای حمله نظامی علیه یمن صادر کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، در این بیانیه اقدام جنبش انصارالله کودتا خوانده شده و آمده است: عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت با نگرانی بسیار ، تحولات اخیر در یمن را دنبال می کنند؛ تحولاتی که پس از کودتای حوثی ها علیه حکومت مشروع یمن رخ داد و امنیت این کشور را به خطر انداخته و به تهدیدی بزرگ برای امنیت منطقه تبدیل شده است.

در ادامه بیانه مذکور نوشته شده است: کشور های ما تمام سعی خود را برای ایستادن در کنار ملت یمن با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات آن از خلال تکیه بر عملیات سیاسی که طرح «ابتکار خلیجی» و راهکار اجرایی آن مشخص می کند، انجام خواهد داد تا منطقه از پیامدهای این کودتا در امان باشد.

در همین چهارچوب با درخواست «عبدربه منصورهادی» به تاریخ ۱۶ / ۵ / ۱۴۳۶هـ برابر با ۷ / ۳ / ۲۰۱۵م برای برگزاری کنفرانسی در ریاض و با حضور تمامی گروه های سیاسی یمنی موافقت شد.

منبع: دیپلوماسی ایرانی

یک دیدگاه

  1. هرچه که درقضیه مرسی بسیار بد عمل کردند وخیانتی آشکار اما اقدامشان دریمن درست و به جاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا