خبر های جدید

استفاده از حجاب در مدارس نیجریه ممنوع شد

دادگاه عالی نیجریه دیروز با صدور حکمی استفاده از حجاب در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه ایالت لاگوس را ممنوع اعلام کرد.
قاضی دادگاه ضمن رد  دعوی اتحادیه دانش‌آموزان مسلمان نیجریه علیه دولت ایالت لاگوس، با صدور حکمی منع استفاده از حجاب در مدارس این ایالت را قانونی خواند!

اتحادیه دانش‌آموزان مسلمان نیجریه از دولت لاگوس به خاطر ممنوع کردن حجاب در مدارس و نقض حقوق ابتدایی حقوق دانش‌آموزان، شکایت کرده بود.

این اتحادیه در دعوی خود که در سال ۲۰۱۳ تسلیم دادگاه شده بود، اذعان داشت که منع دختران مسلمان از استفاده از حجاب، اقدامی غلط و غیرقانونی است.

قاضی دادگاه نیجریه دیروز اعلام کرد که مدارس دولتی متعلق به دولت هستند و دولت در وضع قوانین و تصمیم‌گیری در مورد نحوه پوشش دانش‌آموزان صاحب اختیار است.

دادگاه نیجریه همچنین اعلام کرد که منع حجاب مصداق تبعیض دینی محسوب نمی‌شود.

این در حالی است که رهبران مسلمان نیجریه می‌گویند: ممنوعیت استفاده از حجاب بنابر قانون، نقض حقوق دینی دانش‌آموزان مسلمان محسوب می‌شود.

مسلمانان نیجریه همچنین پیام دولت لاگوس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان محجبه تنها در مدارس خصوصی را نیز محکوم و اعلام کردند: مدارس دولتی با مالیات‌های ما اداره می‌شوند و این حق ما است که بتوانیم از این مدارس استفاده کنیم.

نیجریه یکی از کشورهای متدین است که مسلمانان در شمال و مسیحیان در جنوب این کشور زندگی می‌کنند و به ترتیب با ۵۵ و ۴۰ درصد، جمعیت ۱۴۰ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

اما در سال‌های اخیر تلاش‌ برای ایجاد ناهماهنگی و درگیری میان مسلمانان و مسیحیان این کشور رو به افزایش است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا