خبر های جدید

علمای مالزی جشن هالووین را حرام اعلام کردند

هالووین یکی از جشن های سنتی مغرب زمین است. این جشن که نماد آن یک کدوتنبل توخالی با چشمان و دهانی ترسناک است در شب ۳۱ اکتبر گرامی داشته می شود اما این جشن در بعضی کشورهای غیرغربی و اسلامی نیز مورد استقبال قرار می گیرد. در این میان کشورهایی هستند که این جشن را ممنوع یا به اصطلاح حرام اعلام می کنند. شورای اسلامی کشور مالزی از آن دست شوراهایی است که طی فتوایی مذهبی، برگزاری و بزرگداشت جشن هالووین را حرام اعلام کرده و آن را مغایر با اصول اسلامی دانسته است
؛ شورای اسلامی مالزی در بیانیه ای که در سایت این شورا منتشر شده آورده است هالووین جشنی غیراسلامی است که دقیقاً با سنت و شریعت اسلام در مغایرت است و نمی تواند برای مسلمانان جشن محسوب شود؛ این جشن غربی و مخصوص مردگان است که به کار مسلمانان- که خود برای گرامیداشت یاد مردگان خود دعا و نیایش های مخصوص دارند- نمی آید.

به نظر می رسد اولین جرقه های صدور چنین فتوایی شکایت مسلمانان مالزی از دعوت برخی مدارس از دانش آموزان برای شرکت در جشن هالووین بوده است.

کشور اردن نیز اخیراً شاهد صدور قوانینی در زمینه تحریم و ممنوعیت این جشن بوده است. منتها تفاوت اردنی ها با مالزیایی ها این است که وزارت کشور اردن دست به صدور قانون منع هالووین زده است. وزارت کشور اردن همه فعالیت های مرتبط با جشن هالووین را ممنوع اعلام کرده تا اتفاقات دو سال گذشته در امان و شیوع گسترده بی قانونی و تخریب اموال عمومی تکرار نشود.

مردم در مغرب زمین، با بزرگداشت جشن هالووین- که اصلیتی سلتیکی دارد- به استقبال کریسمس می روند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا