خبر های جدید

سازمان ملل داعش را جنایتکار جنگی خواند

 سازمان ملل داعش را جنایتکار جنگی خواند

سازمان ملل متحد شب گذشته با انتشار گزارشی با اشاره به اقدامات داعش در سوریه و عراق این گروه تروریستی را جنایتکار جنگی توصیف کرد.بازرسان سازمان ملل در این گزارش اعلام کرده اند که خشونت افراطی داعش در مورد شهروندان و به اسارت گرفتن سربازان در شمال شرقی سوریه وارد مرحله جنایت های جنگی و جنایت علیه بشر شده است.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در آخرین گزارش خود که با عنوان “حکومت ترور: زندگی تحت لوای داعش در سوریه”  منتشر کرده، جزئیاتی تکان دهنده از کاربرد رعب و وحشت توسط داعش برای مرعوب و مطیع کردن سوریهایی که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند، ارائه می دهد. این گزارش بر اساس ۳۰۰ مصاحبه با قربانیان و شاهدان تهیه شده است.بازرسان می گویند اعدام، قطع اعضای بدن و شلاق زدن در ملاء عام به امری عادی و تکراری مبدل شده و نمایش اعضای قطع شده بدن قربانیان به وحشت و عذاب مردم دامن می‌زند.در بخش دیگری از این گزارش آمده است: زنان و دختران سوری از زندگی عمومی محروم هستند. داعش به زنان تکلیف می کند که با چه کسانی اجازه معاشرت دارندو در چه مکان هایی می توانند کار کنند.

“پائولو پینهریو” رئیس کمیسیون تحقیق سازمان ملل، می گوید کودکان و اقلیت ها، و نیز فعالان و خبرنگارانی که می خواهند درباره رنج روزانه کسانی که زیر یوغ داعش زندگی می کنند، اطلاع رسانی کنند، مورد آزارهای ویژه قرار می گیرند.این گزارش می گوید کودکان، قربانی، عامل و شاهد اعدام های داعشی ها هستند. پسران زیر ۱۸ سال با گمان داشتن گرایش به گروه های مسلح دیگر اعدام می شوند.

در این گزارش آمده است داعش فعالانه از میان کودکان سربازگیری می کند و اردوگاه هایی برای پسران بین ۵ تا ۱۶ ساله ایجاد کرده که در آنها به آموزش آنان برای ایفای نقش در جنگ می پردازد. “ویتیت مونتاربورن” یکی  از اعضای این کمیسیون می گوید کودکان وادار به تماشای ویدئوهایی از اعدام های جمعی می شوند تا در برابر عملیات فوق خشن، خونسرد و بی احساس شوند.

یکی از روش های بسیار نگران کننده آنان شست و شوی مغزی کودکان از طریق آموزش است. به همین دلیل همه کودکانی که در سوریه در مناطق زیر کنترل داعش زندگی می کنند در خطر شدید شست و شوی مغزی و تبدیل شدن به ابزار گسترش افراط گرایی قرار دارند.

مونتاربورن داعش را به دلیل استفاده از کودکان در جنگ ها، به سوءاستفاده و جنایت جنگی متهم کرده و می گوید با آنکه این کودکان ممکن است دست به رفتارهای وحشیانه زده باشند اما در واقع قربانی شمرده می شوند و عاملان اصلی بزرگسالان عضو داعشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا