خبر های جدید

پارلمان اروپا طرح به رسمیت شناختن فلسطین را بررسی می کند

طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین،تاثیرات آن بر روند مذاکرات صلح اسرائیل-فلسطین و پیامدهای گسترده تر منطقه ای، روز گذشته در پارلمان اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در ابتدا قرار بود امروز پنجشنبه این طرح یک بار در پارلمان اروپا بررسی و به رای نمایندگان گذاشته شود، اما به دلیل برخی اختلافات درباره محتوا و جمله بندی طرح، این برنامه زمانی به تعویق افتاد.

پارلمان اروپا اعلام کرده این طرح را که توسط گروه چپگرای “اروپای متحد” و دیگر گروههای پارلمانی سوسیالیست و دموکرات پیشنهاد شده، در نشست آتی پارلمان در روز ۱۸ دسامبر به رای خواهد گذاشت.کارشناسان می گویند انتظار می رود این طرح به رغم مخالفتها و لابی های اسرائیل، به تصویب پارلمان اروپا برسد.
جیانی پیتلا، رئیس گروه پارلمانی سوسیالیست ها و دموکرات های پارلمان اروپا از تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. وی تاکید کرده این اقدام، کاملا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ برای ارتقای جایگاه فلسطین به “ناظر غیر عضو” منطبق است.
ماه گذشته سوئد به عنوان نخستین کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت شناخت.پارلمان های بریتانیا، فرانسه و اسپانیا، به همراه مجلس سنای ایرلند نیز در تصمیمی غیر الزام آور، از دولت های خود خواسته اند تا فلسطین را به رسمیت بشناسند.نمایندگان پارلمان دانمارک نیز قصد دارند در ماه دسامبر طرح به رسمیت شناختن فلسطین را به رای بگذارند.

منبع: خبرگزاری آناتولی

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا