خبر های جدید

مسلمانان نیوزیلند هدف قوانین جدید «ضدتروریسم» در این کشور

نمایندگان جوامع اقلیت نیوزیلند از جمله مسلمانان به قوانین جدید «ضدتروریسم» این کشور اعتراض کردند.نمایندگان پارلمان نیوزیلند در حال بررسی قوانین جدیدی برای تسهیل جاسوسی و مقابله با تهدیدهای تروریسم هستند که به صورت غیرمستقیم جوامع اقلیت این کشور به ویژه مسلمانان را هدف قرار داده است.
این لایحه با عنوان «قانون مقابله با جنگجویان تروریست» در حال بررسی از سوی کمیته‌های مختلف پارلمان نیوزیلند است.انور غنی، رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی نیوزیلند می‌گوید: این لایحه تا حد زیادی به ناحق مسلمانان را تهدید می‌کند.
در مقابل برخی نمایندگان موافق این طرح با استناد به این که هیچ نامی از هیچ دینی آورده نشده، تقاضای ادیان مختلف برای تجدیدنظر در این طرح را رد می‌کنند.غنی همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها از تأثیر چنین قوانینی بر ارزش‌های صلح‌آمیز نیوزیلندی‌ها سخن گفت.
وی افزود: سال‌ها طول می‌کشد که اعتماد ایجاد شود. ما باید به مردممان صرف‌نظر از رنگ، دین و هر عامل دیگری فکر کنیم.سایر جوامع اقلیتی نیوزیلند مانند شورای بوداییان، اتحادیه هندی‌های نیوزیلند و شورای یهودیان نیوزیلند نیز نسبت به این قانون اعتراض دارند.
انجم رحمان، از اعضای شورای بانوان مسلمان نیوزیلند نیز نسبت به افزایش آزار و اذیت‌ها علیه بانوان مسلمان در نتیجه صدور چنین قوانینی هشدار داد.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا