خبر های جدید

دو میلیون آواره کرد در معرض خطر سرمای زمستان

سازمانهای انسان دوستانه و برخی نهادهای بین المللی درباره زمستان سخت پیش روی بیش از ۲ میلیون آواره، اغلب در کردستان عراق، هشدار دادند. هیات یاری رسانی سازمان ملل پیش بینی کرد که این آوارگان ممکن است در تحمل سرمای زمستان با مشکل مواجه شوند.

تعداد این آوارگان بالغ بر ۲.۱ میلیون نفر است که براثر حملات تروریست های تکفیری که از ابتدای سال ۲۰۱۴ آغاز شد، از شهرهای خود آواره شدند و از زمان حملات گروهک داعش در آغاز ماه ژوئن بر شدت این خشونتها افزوده شد.

هیات یاری رسانی سازمان ملل با تاکید بر لزوم حضور سازمانهای بشردوستانه بیشتر برای کمک به آوارگان در کرکوک، تاکید کرد که هزاران نفر دیگر همچنان از شهرهای خود بویژه از منطقه کرکوک در شمال عراق در حال فرار هستند.
این هیات خاطرنشان کرد، برف در برخی مناطق استان دهوک در شمال غرب کردستان که بیشترین تعداد آوارگان در آنجا حضور دارند، شروع به باریدن کرده است.سازمان “اقدام علیه گرسنگی” نیز خواستار افزایش تلاشهای سازمان ملل برای کمک به آوارگان در فصل زمستان شد.
آوارگان اغلب در شرایط سخت در گذرگاه ها، چاردها و یا ساختمانهای در دست ساخت بسر می برند.میزان نیاز سازمان ملل برای تسریع در یاری رسانی به آوارگان کرد در فصل زمستان تاکنون دست کم ۱۷۳ میلیون دلار براورد شده است.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا