خبر های جدید

۷۱ دانشجو الازهر مصر به اتهام پیوستن به اخوان المسلمین محاکمه شدند

یک مقام قضایی مصر گفت که دادستان کل این کشور روز دوشنبه پرونده ۷۱ دانشجوی دانشگاه ‘الازهر’ را به اتهاماتی از جمله عضویت در جنبش ممنوع اعلام شده ‘اخوان المسلمین’ و برگزاری تظاهرات غیرمجاز برای محاکمه به دادگاه ارسال کرد.
صدها دانشجو از هنگام سرنگونی ‘محمد مرسی’ رییس جمهوری این کشور در کودتای ژوییه ۲۰۱۳ ارتش و برپایی تظاهرات خشونت بار در محوطه دانشگاه ها که پایگاه کنشگران به شمار می رود، در دادگاه های نظامی محاکمه شده اند.

این مقام قضایی مصر افزود: دانشجویان الازهر که روز دوشنبه تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند از هنگام آغاز سال تحصیلی تازه در ماه اکتبر در درگیری های جداگانه با نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.به گفته این مقام قضایی، اتهامات آنها شرکت در تظاهرات غیرمجاز، شورش، حمله به نیروهای امنیتی و عضویت در اخوان المسلمین اعلام شده است که دولت قاهره آن را گروه تروریستی می داند.

مقام های مصر، مقررات تازه ای را برای محدود کردن اعتراض های دانشجویان در محوطه دانشگاه ها اعمال کرده اند که خواستار بازگشت مرسی به قدرت هستند و بسیاری از آنها منجر به درگیری با نیروهای امنیتی می شود.

دستگاه قضایی مصر در ماه نوامبر ۵ دانشجو را به اتهام آتش زدن ساختمان دانشگاه در هنگام برگزاری تظاهرات به هواداری از مرسی، برای محاکمه به دادگاه نظامی فرستاد.این اقدام بر اساس قانون مصوبه ماه اکتبر بود که اختیارات ارتش را برای محاکمه غیرنظامیان افزایش می دهد.

دستکم ۴۱ دانشجو در تظاهرات اعتراض آمیز سال تحصیلی گذشته در محوطه دانشگاه ها در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند و یک دانشجو نیز در سال تحصیلی جاری از آغاز ماه اکتبر، کشته شده است.در سرکوب نیروهای امنیتی مصر بر حامیان مرسی از هنگام برکناری وی در کودتای ارتش، دستکم ۱۴۰۰ تن کشته و هزاران تن زندانی شده اند
منبع: شفقنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا