خبر های جدید

اعلام عزای عمومی در ترکیه در پی قتل‌ عام کودکان پاکستانی

اعلام عزای عمومی در ترکیه در پی قتل‌ عام کودکان پاکستانی

دولت ترکیه در پی حمله تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور و کشتن ۱۴۱ تن از جمله کودکان محصل، یک روز عزای عمومی اعلام کرد.  احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در پی کشته شدن دست‌کم ۱۴۱ کودک در پی حمله طالبان به مدرسه نظامی در پاکستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی در جریان یک کنفرانس خبری مشترک در آنکارا با همتای خود از جمهوری چاد عزای عمومی در ترکیه را اعلام کرد.

مقام‌های مختلف جهان حمله تروریستی روز سه‌شنبه طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور را محکوم کردند. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن حمله اخیر به یک مدرسه در پیشاور پاکستان را به شدت محکوم می‌کند. تروریست‌ها با هدف قرار دادن دانش‌آموزان و معلمان یک بار دیگر دون‌مایه بودن خود را نشان دادند.

اوباما افزود: ما در کنار مردم پاکستان هستیم و بر تعهد آمریکا برای حمایت از دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و ارتقای صلح و ثبات در منطقه تأکید داریم.

از سوی دیگر پراناب مخرجی، رییس‌جمهوری هند با محکوم کردن این حمله تروریستی گفت که کشته شدن کودکان بی‌گناه و معلمان‌شان توسط تروریست‌ها بسیار منزجرکننده است. وی در ادامه اعلام کرد، تمامی کشورها باید برای مبارزه با تروریسم و متوقف کردن چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای علیه بشریت با یکدیگر متحد باشند.

همچنین بنینگو آکویینو، رییس‌جمهوری فیلیپین، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل  این حمله را محکوم کردند. به گفته ارتش حمله سه‌شنبه به این مدرسه توسط هفت مهاجم طالبان که همگی بمب‌هایی به خود بسته بودند، انجام شد

منبع: ایسنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا