خبر های جدید

شرط قبول مذاکرات از سوی جبهه ی اتحاد ملی

جبهه‌ی اتحاد ملی تحت شرایطی مذاکرات را قبول کرد

درّاج، از رهبران جبهه اتحاد ملی مدافع حکومت قانون و مخالف کودتا اعلام کرد که این جبهه، تحت شرایطی خاص، آماده مذاکره با حاکمیت فعلی است.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح، به نقل از آناتولی ترکیه،  عمرو درّاج، از رهبران جبهه‌ی اتحاد ملی گفت: تحت شرایطی از جمله بازگشت محمد مرسی به مسند ریاست جمهوری، آماده شرکت در مذاکرات با حاکمیت کودتا می باشد. وی در توضیحی که به آژانس خبری آناتولی ترکیه ارائه کرده، افزود: «به غیر از قانون، انتخاب دیگری نداریم و در شرایطی که محمد مرسی به جایگاه قبلی خود برگشته ، مجلس شورای منحل شده مجدداً احیا شود و قانون اساسی مدون سال ۲۰۱۲ به کار گرفته شود، می‌توان در مذاکرات شرکت کرد.» وی گفت که لازم است از آزادی و شان  دستاوردهای انقلاب در ۲۵ ژانویه که مورد قبول میلیونها مصری است، دفاع نمود.
مجدی سلیم، یکی دیگر از رهبران این جبهه گفت: « هیچگونه توافقی که منجر به پایمال نمودن خون شهدا و حقوق مجروحین  شود را قبول نکرده و همه موارد از ابتدای شروع کودتا تا کنون باید شفاف و مورد بررسی قرار گرفته شود.» وی همچنین افزود: نخواهند گذاشت که بار دیگر، قانونی که مورد اتفاق ۶۴ درصد مردم بوده، پایمال شود و نا آرامی به مملکت بازگردد.
لازم به یادآوری است که دیروز از سوی مجدی کرکر، از رهبران جبهه‌ی اتحاد ملی اعلام شد که بر سر انتخاب فرد میانجی جهت تعیین روز و چگونگی انجام مذاکرات بین حکومت کودتا و طرفداران قانون اساسی، توافق اولیه حاصل شده بود.

منبع: آناتولی ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا