خبر های جدید

پیام مهم عبدلله اوجالان به پ.ک.ک

پیام مهم عبدلله اوجالان به پ.ک.ک
عبدالله اوجالان رهبر دربند کردهای ترکیه در پیامی مهم به تمامی شاخه های پ.ک.ک خواستار توقف تظاهرات ضدحکومتی مسلحانه و اقدامات مخل نظم عمومی شد. درهمین حال هیئت امرالی نیز اعلام کرد که برای نخستین بار قدم های تاریخی و عملی در زمینه مذاکرات صلح برداشته شده است.
هیئت حزب دموکراتیک خلق ها، پیام عبدالله اوجالان مبنی بر “عدم تظاهرات ضد حکومتی” را به پ.ک.ک و تمام شاخه های مربوط به آن ابلاغ کرد. هیئت امرالی این پیام را مقدمه ای در مسیر خلع سلاح دانسته است.
در پیام عبدالله اوجالان آمده است: روند مذاکرات صلح در آستانه اقدامات تاریخی قرار گرفته است. هر گونه تظاهرات ضد حکومتی مسلحانه، بستن راه ها، کنترل مدارک، دستگیری ، تشکیل دادگاه های محلی و اخذ مالیات به صورت مطلق باید اتمام پیدا کند.
در ادامه پیام اوجالان آمده است: گفتگوهایی که تقریبا در ۶ سال اخیردر حال پیگیری است اکنون نقش جدی تری ایفا می کند. برای حل و فصل مسائل در پیش نویس مذکرات نیز به تفاهم رسیده ایم. ما اعتقاد داریم قبل از انتخابات اقدامات جدی تری صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که هیئت حزب دموکراتیک خلق ها تنها به همین مقدار از پیام اوجالان اکتفا کرده و توضیحات بیشتری را در اختیار رسانه ها قرار نداده است. هیئت امرالی پس از ابلاغ این پیام اوجالان تاکید کرده است که علاوه بر این در مسیر تسهیل روند مذاکرات در دیدار هیئت حزب دموکراتیک خلق ها با هیئت حکومتی در سه موضوع مهم و حساس نیز توافق حاصل شد. در زمینه گسترده شدن هیئت امرالی موانعی وجود نخواهد داشت. جیران باغری یانیک نیز به هیئت حزب دموکراتیک خلق ها افزوده خواهد شد. همچنین درباره هیئت ناظر نیز به توافقات اساسی رسیده ایم.
حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اعلام کرده است: خواستار هیئتی نیستیم که هرج و مرج و بی نظمی به وجود آورد. ما در گسترده کردن هیئتمان از افرادی استفاده خواهیم کرد که قابلیت های گوش دادن در جمع را داشته باشند و بتوانند برای روند مذاکرات مفید واقع شوند. در زمینه انتقال ۵ محکوم دیگر به امرالی (به عنوان منشی اوجالان)نیز توافق حاصل شده است.
هیئت ناظر نیز توسط تشکیلات امنیت و نظم عمومی انتخاب خواهد شد. بر اساس گفته های رئیس تشکیلات امنیت و نظم عمومی، این هیئت بعد از معرفی افراد مورد نظر دو طرف، با انتخاب رئیس تشکیلات امنیت و نظم عمومی تشکیل خواهد شد.
بر اساس اظهارات حزب دموکراتیک خلق ها، برای اولین بار در روند مذاکرات اقدامات جدی صورت گرفته است و برای حل و فصل مسئله کردها قدم های تاریخی برداشته شده است.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا