خبر های جدید

سیسی: بازگشت اخوان‌المسلمین به پارلمان بعید است

سیسی: بازگشت اخوان‌المسلمین به پارلمان بعید است

رئیس‌جمهوری مصر در سخنانی اجرای اصلاحات در خصوص قانون اساسی و یا بازگشت اخوان‌المسلمین به پارلمان آتی را بعید دانست.عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در بخش دوم مصاحبه‌ خود با سردبیران سه روزنامه دولتی الاهرام، الاخبار و الجمهوریه گفت: مردم مصر اجازه نخواهند داد تا اخوان‌المسلمین به پارلمان آتی که احتمال می‌رود انتخابات آن نیمه نخست سال آتی برگزار شود، راه یابند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست‌هایی مبنی بر اصلاح قانون اساسی جهت بررسی مجدد قانون تقسیم مقرهای انتخاباتی گفت: آیا منطقی است که ما در حال حاضر خواهان اصلاح قانون اساسی شویم حال آنکه دیری نپاییده است که این قانون اساسی را تدوین و تصویب کرده‌ایم.

سیسی افزود: من امیدوارم که این تدابیری که اتخاذ شده است بپذیریم حتی اگر صددرصد هم از آن راضی نبودیم. ما به یکباره به کمال دست نمی‌یابیم.رئیس‌جمهوری مصر عنوان داشت: این قانون گامی رو به جلو است. مهم این است که ما به سمت جلو حرکت کنیم و پس از آن این اقدامات را تکمیل کنیم.

وی در خصوص زمان انتخابات پارلمانی اظهار کرد که پیش‌بینی می‌کنم این انتخابات در یک‌ چهارم نخست سال جدید میلادی برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کافی بودن اقدامات اتخاذ شده از سوی قطر برای آشتی با مصر گفت: تلاش‌های عربستان جای تقدیر دارد چراکه با نظارت شخصی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان صورت می‌گیرد اما در مورد قطر باید منتظر اقدامات اتخاذ شده از سوی این کشور باشیم.

در همین حال رئیس‌جمهوری مصر در مصاحبه‌ای با روزنامه الاهرام اعلام کرد که مصمم است سفری به کشورهای حوزه خلیج فارس در ژانویه آتی داشته باشد که این سفر شامل کویت، امارات و بحرین می‌شود
منبع: ایسنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا