خبر های جدید

ملک عبدالله درگذشت/نگاهی کوتاه به زندگی ملک عبدالله

 ملک عبدالله درگذشت/نگاهی کوتاه به زندگی ملک عبدالله
پادشاه عربستان که در بستر بیماری به سر می برد ساعاتی پیش درگذشت. منابع رسانه ای از سلمان بن عبدالعزیز به عنوان پادشاه و مقرن بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد خبر داده اند. ملک عبدالله ۹۰ ساله در هفته های اخیر به علت بیماری تحت مراقب بود و بامداد امروز جمعه درگذشت.

نگاهی کوتاه به زندگی ملک عبدالله

ملک عبدالله ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند عبدالعزیز بود.، شبکه العربیه اعلام کرد که ملک عبدالله که چند هفته ای است دچار بیماری شده در سن ۹۰ سالگی درگذشت. پیشتر و به دنبال وخامت حال عبدالله، دربار پادشاهی سعودی در بیانیه ای اعلام کرده بود که ملک عبدالله دچار التهاب ریوی (ذات الریه) شده که مستلزم قرار دادن لوله ای در ریه وی برای تنفس به صورت موقت است.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید بود. وی در تاریخ اول اوت ۱۹۲۴ میلادی (۱۳۰۳ شمسی) در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ به‌مدت (۹ سال) پادشاه عربستان است.

ملک عبدالله از سال ۱۹۷۵ معاون دوم نخست وزیر بوده‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال ۱۹۸۲ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ۱۹۹۵ و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار بود.

با مرگ عبدالله بحث جانشینی او مطرح است. پس از مرگ نایف برادرش، سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد پادشاهی سعودی انتخاب شده است

منبع:رهیاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا