خبر های جدید

نیروهای امنیتی سعودی حکم ممنوع الخروج بودن، دعوتگر و مبلغ اسلامی؛ سلمان عوده از سال ۲۰۱۱ را لغو نمودند.

لغو حکم ممنوع الخروج بودن سلمان عوده از سوی دولت سعودی
ترجمه:حمید محمودپور – مهاباد

نیروهای امنیتی سعودی حکم ممنوع الخروج بودن، دعوتگر و مبلغ اسلامی؛ سلمان عوده از سال ۲۰۱۱ را لغو نمودند.

«عوده» پیام قدردانی و تشکر خود را به هواداران و دوستانش از راه «توی‌تر» ارسال کرد. همچنین شخصیت‌های دینی سعودی، حکم لغو منع الخروجی را نشانه‌ی تحکیم و تقویت آزادی بیان در کشور به شمار آوردند.

«خالد قفاری» منشی مخصوص شیخ سلمان عوده، حکم حذف نام عوده از لیست ممنوع الخروجی‌ها را از سوی نیروهای امنیتی اعلام کرد. وی در پیج خود در توی‌تر نوشت: «الحمد لله، امروز گذرنامه‌ی شیخ سلمان عوده پس از لغو نامش از ممنوع الخروجی‌ها تمدید شد.»

عوده؛ دعوتگر و مبلغ سعودی بر صحت خبر تأکید نمود و از دوستدارانش تشکر کرد و عصر امروز از طریق «تویتر» گفت: «از هر دوستی که به خاطر جواز سفرم خوشحال شده، سپاسگزارم و از کسی موجب لغو ممنوع الخروج بودنم گردیده – هرچند با دعوتی صادقانه بوده باشد- متشکرم. خدایا برادری و اخوت راستینشان مرا محروم نکن.»

هم زمان با این خبر، کاربران مختلف سعودی در توی‌تر، موضوعی تحت عنوان «لغو ممنوع الخروجی سلمان عوده» را نوشتند و عده‌ای از دعوتگران و مبلغان سعودی برای این عنوان، کامنتهایی نوشتند که به آغاز مرحله‌ی جدیدی با ازدیاد میزان آزادی‌ها اشاره می‌کنند.

عوض قرنی؛ دعوتگر و مبلغ سعودی در پیج خود نوشت: به خاطر‌شناختی که مردم از شخصیت خادم الحرمین «ملک سلمان بن عبدالعزیز» و فرهنگ والای او دارند، میزان انتظاراتشان در قضایای بازداشت شدگان بالا رفته و مشتاق برداشتن گام‌های بزرگی در این زمینه هستند.

همچنین «عبدالوهاب طریری» معاون مدیرکل انجمن اسلامی در پیج خود نوشت: دراین خبر نشانه‌هایی از مژده‌ها و بشارت‌های خیر در آینده می‌بینم. خدایا دل‌ها را به هم پیوند بده و وحدت و همبستگی را بوجود بیاور و اوضاع و احوال را اصلاح و بهبود ببخش، اما «مبارک بن زعیر» استاد دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، در توی‌تر نوشت: حکم لغو منع سفر عوده، تصمیم و گام صحیحی بود. وی این عملکرد را موجب ثبات و استقرار پرفایده به شمار آورد که بارز‌ترین نشانه‌هایش این است که شایعه پراکنان و اوباش را از پا درمی آورد و ناکام و ناامید بر خواهند گشت.

عوده در ژوئیه‌ی ۲۰۱۱ با ممنوع الخروج شدن خویش غافلگیر گردید؛ زمانی که برای اجرای برنامه‌ی تلویزیونی رمضانی خویش؛ تحت عنوان «حجر الزاویه» عازم مصر بود، حکم منع سفرش را از داخل فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض را دریافت نمود؛ بدون اینکه رسماً علت لغو ممنوعیت خروجش به‌ او برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا