جوانانمطالب جدیدمهارتهای زندگی

اصول و تکنیک های موفقیت در تحصیل ، اصل مدیریت اولویت ها

اصول و تکنیک های موفقیت در تحصیل ، اصل مدیریت اولویت ها

نویسنده :سید هادی حسامی

مدیریت اولویت ها به انسان کمک می کند که از وقت و زمان خود بهتر استفاده ببرد و بیشتر کارهایی انجام دهد که از اهمیت بیشتری برخوردارند و وقت خود را با کارهای بیهوده و کم ارزش تلف نکند. این کار فقط با یک مدیریت و یک نظارت صحیح به انجام می رسد. چون دور و بر انسان را چیزهای بی شماری فراگرفته است که انسان را به خود جذب می کند و انسان را مجبور می کند که زمانی را به آن اختصاص دهد و وقتی انسان متوجه اتلاف وقت می شود که کار از کار گذشته است. برای جلوگیری از این خسران اصل مدیریت اولویت ها بسیار کاربرد دارد و با این روش می توان از خیلی از کارهای عبس و کم اهمیت جلوگیری شود.

اصل مدیریت اولویت ها بدین صورت است که شما باید کارهای روزانه خود را مطابق برنامه پیش ببرید و کارهایتان را به ترتیب اهمیت ردیف کنید و اول کارهای با ارزش و مهم را انجام دهید و به ترتیب به کارهای کم اهمیت می رسید و اگر زمانی برای کارهای که در آخر این لیست قرار دارد باقی نماند شما نگران نمی شوید چون کارهای اساسی را انجام داده اید و کارهای آخر لطمه ی چندانی به برنامه ی شما نمی رساند و شما را از اهدافتان دور نمی کند ولی اگر بر عکس بود و کارهای با اهمیت و مهم باقی می ماند شما دستپاچه و نگران می شدید و اضطراب پبدا می کردید و به همین دلیل است که مدیریت اولویت ها اعتماد به نفس ایجاد می کند و شما از خودتان و عملکردتان احساس رضایت مندی می کنید و همین به شما قدرت و نیروی مضاعف می دهد.

بسیاری از مردم به همین دلیل که نتوانسته اند اولویت ها را رعایت کنند دچار عدم موفقیت شده اند و مهمترین دوران عمر خود را به راحتی از دست داده اند و اکنون زمانی برای جبران آن در اختیار ندارند و فقط افسوس می خورند که چرا در آن زمان به جای فلان کار که اهمیت چندانی هم نداشته فلان کار با اهمیت را انجام نداده اند و اگر می خواهید شما دچار چنین افسوس هایی نشوید با استفاده از اصل مدیریت اولولیت های کارهای مهمتر را از کارهای کم اهمیت جدا کنید و اول به کارهای مهم تر بپردازید.

انسانهای موفق با استفاده از همین تکنیک ها به موفقیت رسیده اند وگرنه هر چیزی که داشته اند دیگران بهتر از آن را در اختیار داشته اند و تنها چیزی که به عنوان سرمایه در اختیار انها بوده است اعتماد به نفس عالی بوده که یکی از راه های بدست آوردن آن اصل مدیریت اولویت هاست.

شما باید بدانید که بسیاری از کارها نه تنها اهمیت کمی دارند بلکه در این زمان که شما در حال طی کردن مسیر موفقیت هستید بسیار مضر و بازدارنده است. مهمانی های غیر ضروری و تلف کردن وقت با دوستان و نگاه کردن به برنامه های تلویزیونی و حتی ورزش کردن بدون برنامه و هدف بسیاری از تفریحات از این گونه فعالیت ها هستند که نه تنها غیر ضروری هستند بلکه انجام بسیاری از آنها مضر می باشد و همین کارها در وقت های دیگر و زمان های دیگر شاید چنین به نظر نرسد و جز کارهای نسبتا با اهمیت هم باشد مثلا سرکشی به اقوام و نزدیکان شاید در زمان های دیگر بسیار پسندیده هم باشد ولی اکنون برای شما مضر و غیر ضروری است و شما باید به کارهای با اهمیت تری بپردازید و مطابق برنامه یزمان بندی شده حرکت کنید و اگر با دقت نگاه کنید می دانید که وقت هم برای خیلی از کارهایتان کم می اید و شما با کمبود وقت هم مواجه هستید.

پس با استفاد از اصل مدیریت زمان و مدیریت اولویت ها گام های موفقیت را استوار بردارید و به اعتماد نفس لازم برسید تا مجبور به سرزنش خود نشوید.

————————————————–

منبع : موفقیت تحصیلی و کنکور بر مبنای سیستم تکنولوژی فکر N.L.P / تالیف:سید هادی حسامی / ناشر:کانون تبلیغاتی هنر نو

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم
    مبلغی که بابت خرید کتاب می پردازیم به مراتب پایین تر از هزینه هایی است که در آینده بابت نخواندن کتاب خواهیم پرداخت.
    مطلب بسیار مفید وتامل برانگیزی بود.جزاکم الله خیرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا