خبر های جدید

سارکوزی و حمایت از قانون منع حجاب در دانشگاه ها و مدارس

 سارکوزی و حمایت از قانون منع حجاب در دانشگاه ها و مدارس

سارکوزی که زمانی بدترین رییس جمهوری تاریخ دموکراسی در فرانسه بوده، هرکاری می کند تا ثابت کند هنوز به یک از یاد رفته سیاسی تبدیل نشده است. نیکولا سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه در جدیدترین اظهارنظر خود از منع حجاب و روسری در دانشگاه ها حمایت کرده است.

، رییس اصلی ترین حزب مخالف دولت فعلی فرانسه با نام (UMP) در مصاحبه با شبکه خبری TF1 ضمن حمایت قاطع خود از منع حجاب در مدارس و دانشگاه ها، از روسای مراکز آموزشی فرانسه خواسته به خاطر مسلمانان، تغییری در منوی غذایی خود ندهند. اشاره سارکوزی به درخواست برای تدارک منوی غذای حلال برای دانشجویان و دانش آموزان مسلمان است.

بهانه سارکوزی برای مخالفت با روسری در دانشگاه ها، حفظ ارزش های سکولاریته در فرانسه است. وی با اشاره به قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی در مدارس که در سال ۲۰۰۴ به تصویب رسید گفته است به نظر من قانون منع حجاب در همه مقاطع تحصیلی و حتی دانشگاه ها چندان که باید، جدی گرفته نمی شود.

رییس جمهوری سابق و نه چندان محبوب فرانسه گفته من با غذاهای جایگزین برای دانش آموزان به خاطر نژاد یا مذهبشان نیز مخالفم؛ چرا که فرانسه یک جمهوری است؛ فرانسه تنها یک دموکراسی نیست، در دموکراسی همه هرکاری دوست داشته باشند می کنند تا وقتی که به کسی آسیب نزنند اما در جمهوری اینگونه نیست و چیزی فراتر از آن است؛ شما اگر می خواهید حجاب داشته باشید یا غذای حلال بخورید باید از مدارس عمومی خارج شده و به مدارس خصوصی خودتان بروید.

حمایت سارکوزی از ممنوعیت حجاب در دانشگاه ها درحالی رسانه ای می شد که نخست وزیر فرانسه در ۶ مارس گفته بود این موضوع در اولویت دولت نیست.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا