خبر های جدید

یمن به سوی تجزیه به پیش می رود

یمن به سوی تجزیه به پیش می رود

خطر تجزیه یمن رفته رفته افزایش می یابد. در حالی که از یکسو عملیات هوایی به رهبری عربستان سعودی در یمن ادامه دارد، از سوی دیگر نیز بین عشیرت های طرفدار منصور هادی رئیس دولت این کشور و حوثی ها درگیری های شدید بوقوع می پیوندد.

نیروهای مسلح وابسته به عشیرت ها سه خودروی نظامی متعلق به حوثی ها را که در حال پیشروی به سوی عدن بود در کمین انداختند.  ۲۱شبه نظامی حوثی در نتیجه تیراندازی به هلاکت رسیدند. در یمن نه تنها بین حوثی ها و حکومت هادی بلکه بین عشیرت ها و شمال و جنوب کشور نیز تجزیه هایی در حال وقوع است.

خبرگزاری ها در جنوب بیش از هرج و مرج در یمن به اخبار مربوط به استقلال پوشش می دهند.بر دیوارهای یمن شعارهای نژادپرستانه نوشته شده است.  به عقیده ناظرین اکثریت مردم عدن در زمینه مبارزه برای تاسیس مجدد حاکمیت هادی بی میل هستند.

در شمال یمن نیز وضعیت عشیرت ها متفاوت است. ناظرین می گویند برخی عشیرت های طرفدار هادی برای رهایی از حوثی ها به القاعده می پیوندند. از سوی دیگر عشیرت های ولایت نفت خیز مغرب، از حملات هوایی عربستان سعودی حمایت کردند. در عدن تا اطلاع ثانوی عبور و مرور در خیابان ها ممنوع اعلام شد.

منبع: تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا