خبر های جدید

ارجاع پرونده ۴۸ طرفدار اخوان المسلمین به دادگاه

 ارجاع پرونده ۴۸ طرفدار اخوان المسلمین به دادگاه

دادستان ارشد مصر روز شنبه پرونده ۴۸ طرفدار اخوان المسلمین را به اتهام آشوبگری و قتل در جریان درگیری های سال گذشته در قاهره، به دادگاه ارجاع داد.، طرفداران محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر و عضو اخوان المسلمین ۲۸ مارس سال گذشته در منطقه عین شمس در شرق قاهره تظاهرات برپا کردند.این تظاهرات به خشونت گرایید و در جریان آن ۳ نفر کشته شدند.

۳۵ متهم پرونده مرتبط با این درگیری در حبس به سر می برند و محاکمه بقیه متهمان به طور غیابی در حال برگزاری است.متهمان این پرونده به قتل، قتل نافرجام، هدایت یک گروه تروریستی، دارا بودن سلاح، ساخت سیستم های انفجاری و آسیب عمدی به اموال عمومی متهم هستند.

در پی برکناری مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳، هواداران وی به برگزاری تجمعات معمول خود در سراسر مصر در اعتراض به این اقدام و بازداشت اخوانی ها ادامه دادند.این اعتراضات اغلب به درگیری با نیروهای امنیتی یا ساکنان محلی منتهی شد.

دولت مصر در پی برکناری مرسی، اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی نامید و سرکوب هواداران این گروه منجر به کشته شدن صدها نفر و بازداشت هزاران تن شد.مرسی با اتهامات متعددی روبه رو و تحت محاکمه است که در صورت گناهکار شناخته شدن، با مجازات مرگ روبه رو می شود.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا