خبر های جدید

فروش قرآن در فرانسه رکورد زد

 فروش قرآن در فرانسه رکورد زد

آمارها در فرانسه نشان می دهد که فروش قرآن و کتب اسلامی در این کشور پس از حملات پاریس به شدت افزایش یافته، به طوریکه خبرگزاری فرانسه از نگرانی ها در مورد آینده فرانسه در مواجهه با این “معضل” خبر می دهد.خبرگزاری فرانسه می گوید با سه برابر شدن فروش قرآن و دیگر کتب اسلامی در فرانسه، نگرانی ها در مورد روند رو به گسترش دین اسلام در فرانسه و اروپا وارد مرحله جدیدی شده است.

هم اینک قفسه کتابفروشی ها پر از قرآن و آثار اسلامی است و مردم این کشور با اشتیاق فراوانی به خرید آنها اقدام می کنند. در همین رابطه “فابریس گرشل” مدیر مجله فلسفه در پاریس می گوید مردم فرانسه دیگر به چیزهایی که رسانه ها در مورد اسلام می گویند اعتماد ندارند و خود می خواهند این دین را آزمایش کرده و در مورد آن تحقیق کنند.

اتحادیه ملی کتابفروشی های فرانسه نیز خبر سه برابری فروش قرآن و کتاب های اسلامی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را اعلام کرده و در همین رابطه “ماتیلد ماهیو” کارشناس کتابفروشی های زنجیره ای La Procure که بیشتر روی آثار مذهبی کار می کند نیز معتقد است مردم فرانسه می خواهند خود در مورد عقاید اسلام مطلب بخوانند و بدانند که این دین چه فرقی با ادعاهای دولت اسلامی عراق وشام دارد.

خبرگزاری فرانسه به همین بهانه با چند تن از مردم عادی و همچنین کتابفروش های فرانسوی صحبت کرده و نظر آنها را در مورد وجود آموزه های خشونت آمیز در قرآن پرسیده است. یک بانوی کتابفروش در نانت می گوید یک زن کاتولیک و به شدت مذهبی به اینجا آمد و نسخه ای از قرآن کریم را خرید؛ او می گفت خودش می خواهد بداند که آیا قرآن حاوی مضامین خشونت آمیز است یا خیر.

اشتیاق در مورد فهم قرآن و شناخت کافی از دین اسلام در میان تحصیلکرده ها و دانشجویان فرانسوی نیز به شدت افزایش یافته است و آنها را به تهیه نسخه هایی از قرآن ترغیب نموده است؛

منبع: خبرگزاری فرانسه

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا