خبر های جدید

جلوگیری از ورود طارق سویدان به اردن

جلوگیری از ورود طارق سویدان به اردن

روز دوشنبه مقامات امنیتی فرودگاه بین المللی “الملکه علیا” اردن از ورود طارق سویدان دعوتگر اسلامی کویتی به خاک این کشور جلوگیری کردند.بنا به این گزارش مسئولین فرودگاه از سویدان خواستند تا با همان هواپیمایی که آمده به کویت برگردد.

دکتر طارق سویدان قرار بود در یک کنفرانس با عنوان “تربیت رهبران” در هتل رادیسون ساس عمان شرکت کند و بعلاوه در بعضی از برنامه های تلویزیونی که از قبل برنامه ریزی شده بود نیز حضور یابد.

منابع نزدیک به حرکت اسلامی در اردن از این تصمیم ابراز تعجب کردند.با توجه به اینکه السویدان عالم و متفکری است که در سطح جهان عرب و دنیای اسلام معروف بوده و علاوه براین بارها پیش از این به اردن سفر کرده و تاکنون نیز هیچ سخنی علیه مردم و حکومت اردن به زبان نرانده است.

مضاف بر اینکه دکتر سویدان چند هفته پیش در یکی از مهم ترین برنامه های گفتگویی با عنوان “گفتگو با بزرگان” در تلویزیون اردن شرکت کرده بود و علاوه بر این برنامه های تلویزیونی وی از جمله برنامه ی “قصه و فکره” که در اردن ضبط شده بود در ماه رمضان از تلویزیون اردن پخش شد.

دکتر طارق سویدان پژوهشگر،متفکر و دعوتگر اسلامی و مربی حرفه ای در آموزش فنون مدیریت و رهبری است .وی بنا به گفته ی خودش در کنفرانسی در یمن که در سال ۲۰۱۳ برگزار شد خود را یکی از اعضای جماعت اخوان المسلمین می داند و به گفته ی وی به این انتساب نیز افتخار می کند.

ماهها بعد وی به دلیل همین سخنان از سوی شاهزاده ولید بن طلال از مدیریت شبکه ی تلویزیونی الرساله کنار گذاشته شد و از ورود وی به عربستان سعودی برای ادای مناسک عمره جلوگیری شد.

لینک منبع عربی : الخلیج آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا