خبر های جدید

اقدام مرکز آموزش مجازی قرآن سازمان اوقاف به حذف ترتیل العفاسی

اقدام مرکز آموزش مجازی قرآن سازمان اوقاف به حذف ترتیل العفاسی

مرکز آموزش مجازی قرآن سازمان اوقاف در پی تهیه نماهنگی موسوم به «طوفان قاطعیت» و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی توسط «العفاسی» اقدام به حذف فایل‌های ترتیل وی کرد.در پی اخباری مبنی بر تهیه نماهنگی موسوم به «طوفان قاطعیت» و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی توسط «مشاری العفاسی»، قاری قرآن و نغمه‌سرای معروف کویتی و اذعان وی به حمایت از ائتلاف عربی علیه یمن،مرکز آموزش مجازی قرآن اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن اطلاعیه بدین شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِینَ آمَنُواْ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاء الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا(سوره نساء/ ۷۶)؛ آنها که ایمان آوردند در راه خدا پیکار می‌کنند و آنها که کافر شدند در راه طاغوت می‌جنگند پس با یاران شیطان بجنگید که قطعا نیرنگ شیطان سست و ضعیف است».
براساس آنچه که در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است، اخیراً قاری مشهور کویتی «مشاری بن راشد العفاسی» تصاویری از خود با لباس خلبان جنگی در صفحات شخصی خود در توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر کرده و از تهیه نماهنگی که نام آن را «عاصفه الحزم» (طوفان قاطعیت) گذارده، خبر می‌دهد. العفاسی در این پست‌ها، از آماده ساختن ترانه‌ای حماسی که نام اصلی آن «نداء‌الوطن» است و با تعبیر «عاصفه الحزم» (طوفان قاطعیت) معرفی شده، به نوعی بیان می‌کند که به جمع حامیان نیروهای ائتلاف عربی در مواجه با مردم مسلمان یمن پیوسته است.

جایگزینی ترتیل قاری یمنی «احمد المصباحی»
مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم با محکومیت تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانان عربی ایشان به مردم مسلمان یمن، هر حرکتی را در جهت پشتیبانی مادی، معنوی و تبلیغاتی از کشورهای مهاجم، محکوم کرده و خواستار واکنش سریع جامعه قرآنی کشور و قراء سایر کشورهای جهان اسلامی به اقدام این قاری کویتی و اقدامات اینچنینی می‌باشد، تا چنین افرادی متوجه شوند که احترام جهان اسلام به ایشان صرفاً از باب تکریم و احترام به قرآن است و اگر بخواهند حدود قرآنی را رعایت نکرده و برخلاف مفاهیم قرآن عمل کنند، هیچ آبرو و وجهه‌ای در میان ملل مسلمان ندارند.
در همین راستا، این مرکز تمامی فایل‌های ترتیل العفاسی را از سایت خود حذف کرده و ترتیل قاری نوجوان یمنی، احمد المصباحی را جایگزین آن می‌کند و درخواست دارد که مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور به ویژه سازمان صدا و سیما حداقل وظایف خود را نسبت به چنین افرادی که در لباس قاریان قرآن علیه اسلام و قرآن فعالیت می‌کنند انجام داده و با توقف پخش تلاوت‌های وی، علاوه بر محکومیت اقدام ایشان، مردم و جوانانی را که به تقلید از تلاوت یک چنین افرادی می پردازند، آگاه نمایند.

منبع: ایکنا

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام و ادب و سپاس خدارا که روشنگر حقایق است
    عرضه تلاوت استاد مشاری العفاسی/پایان شایعه پیوستن قاری کویتی به نیروهای ائتلاف عربی

    خبرگزاری شبستان: برخی از مسئولان سازمان اوقاف گفتند برای پایان دادن شایعه پیوستن مشاری العفاسی به ائتلاف عربی قصد داشتند از این استاد کویتی در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن دعوت کنند.

    به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نمایشگاه قرآن در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قران همه روزه میزبان مردم و علاقه مندان قرآن کریم است.
    بنابراین گزارش یکی از نکته های جالب عرضه محصولات صوتی و تصویری استاد مشاری العفاسی قاری و موشح و آهنگ ساز کویتی است.چندی پیش خبری مبنی بر که مشاری بن‌راشد العفاسی در جدیدترین تصاویری که توسط خود او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، با لباس خلبانی ارتش کویت در جنگنده‌های نظامی دیده شد و اعلام شد این قاری برجسته و امام جماعت مسجد بزرگ کویت است. اخیرا تصاویری از خود با لباس خلبان جنگی در صفحات شخصی خود در توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر و از تهیه نماهنگی که نام آن را «عاصفه الحزم»(طوفان قاطعیت) گذارده، خبر می‌دهد.
    همچنین اعلام شد که مشاری العفاسی به جمع حامیان نیروهای ائتلاف عربی در مواجه با مردم یمن پیوسته است بر اساس این خبر شبکه های سیما و رادیویی جمهوری اسلامی ایران از پخش تلاوت های ترتیل این قاری خودداری کردند.
    اما اکنون طبق گفته مسئولان سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تمام این خبرها شایعه ای بیش نیست و آنها قصد داشتند برای پایان دادن به این شایعه از استاد مشاری العفاسی در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن به عنوان داور دعوت کنند که ایشان به دلایلی در این رقابت ها حاضر نشدند.
    برخی از مسئولان سازمان اوقاف گفتند برای پایان دادن شایعه پیوستن مشاری العفاسی به ائتلاف عربی قصد داشتند از این استاد کویتی در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن دعوت کنند.
    گفتنی است، العفاسی در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ میلادی حافظ کل قرآن کریم شد. از جمله اساتید وی می‌توان به حصری، محمد صدیق المنشاوی، مصطفى إسماعیل و عبدالباسط عبد‌الصمد اشاره کرد.
    او توانست مدارک قرآنی بسیاری از قاریان بزرگ کسب کند؛ مدرک قرائت «عاصم بن ابی النجود» از شیخ عبدالرحمن رضوان الشرقاوی، مدرک قرائت به روایت «حفص از عاصم» از شیخ احمد عبدالعزیز الزیات و نیز مدرک شفاهی از شیخ ابراهیم السمنودی از جمله این افتخارات است.
    همچنین العفاسی داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در آمریکا، فرانسه، چچن، امارات و عربستان و نیز نظارت بر پروژه‌‌های دانشجویی قرآنی در انگلستان را در کارنامه کاری خود دارد.

    وی در زمینه تجوید، قرائت قرآن و نغمه‌های دینی آثار صوتی و تصویری گوناگونی را ارائه کرده و مشهورترین نغمه‌های او موسوم به «یا رزاق» و «رحمن یا رحمن» است که در کشورهای مختلف اسلامی با استقبال چشمگیری مواجه بوده است

  2. سلام بحث های جالبی در این سایت دارید و مفیدند. ای کاش تاریخ ارایه مقالات و نظرات رو هم درج می فرمودین. متشکرم ۵آبان۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا