خبر های جدید

جانشین رهبر اخوان‌المسلمین مصر انتخاب شد

جانشین رهبر اخوان‌المسلمین مصر انتخاب شد

رییس دفتر گروه اخوان المسلمین مصر در خارج از این کشور، با اشاره به محاکمه محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین مصر، از انتخاب سرپرست جدید و افتتاح دفتر ارشاد این گروه خبر داد.، احمد عبدالرحمن، رییس دفتر گروه اخوان المسلمین مصر در خارج از کشور، در گفت و با برنامه “بلاحدود” شبکه تلویزیونی الجزیره قطر فاش کرد که گروه اخوان سرپرست جدیدی را به جای محمد بدیع رهبر کنونی این گروه انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: انتخابات در سطح گروه اخوان المسلمین در همه استان های مصر برگزار و ۶۵ درصد مسؤولان ارشد دوره گذشته تغییر کردند.این اولین سخنان تلویزیونی یکی از مسوولان ارشد اخوان المسلمین از زمان سرنگونی محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر، در سوم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

عبدالرحمن که سمت مسوول اخوان در استان فیوم در مرکز مصر را برعهده دارد، گفت: دفتر ارشاد جدیدی برای گروه انتخاب شده است که اعضای آن در داخل مصر فعالیت می کنند. جوانان در همه ساختار گروه و میانسالان در دفتر ارشاد حضور دارند. اخوان تشکّلی ریشه دار و سازمان یافته است و در داخل مصر از ۸۰ سال پیش فعالیت می کند.

گروه اخوان اوایل ماه آوریل جاری اولین گام ها برای ساختارسازی دوباره خود را از طریق تشکیل دفتری در خارج اعلام کرد.دولت مصر فعالیت گروه اخوان در مصر را ممنوع و این گروه را تروریستی اعلام کرده است.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا