خبر های جدید

درخواست صلاح الدین دمیرتاش از اتحادیه اروپا برای نجات روند صلح ترکیه و پ.ک.ک

درخواست صلاح الدین دمیرتاش از اتحادیه اروپا برای نجات روند صلح ترکیه و پ.ک.ک

رهبر حزب دموکراتیک خلقها از اتحادیه اروپا درخواست کرد برای از سرگرفتن دوباره مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه تلاش کند. صلاح الدین دمیرتاش امروز به بروکسل رفت تا با رهبران اتحادیه اروپا و افراد برجسته نزدیک به پ.ک.ک راجع به تنشهای میان ترکیه و پ.ک.ک و ازسرگیری مذاکرات صلح میان ترکیه و پ.ک.ک گفتگو کند.

رهبر حزب دموکراتیک خلقها به خبرگزاری دی پی ای گفت: اتحادیه اروپا باید پیام صریحی بفرستد و خواستار از سرگیری مذاکرات صلح و نیز حضور یک طرف سوم در این مذاکرات شود. وی افزود: من نمی گویم که این طرف سوم لزوما اتحادیه اروپا باشد اما این اتحادیه می تواند زمینه حضور طرف سوم را ایجاد کند و طرف سوم باید نظارت کند. مذاکرات باید علنی باشد و مردم بدانند که چه چیزهایی مورد بحث قرار می گیرد.

وی نسبت به بهتر شدن اوضاع در روزها و هفته های آینده ابراز امیدواری کرد و گفت ما امیدوار هستیم اما باید بیشتر کار کنیم.

رهبر حزب HDP از حرکت دولت ترکیه به سمت برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی خبر داد و ابراز اطمینان کرد که حزبش باز هم مانند انتخابات ۷ ژوئن گذشته بیش از ۱۳ درصد آراء را به دست آورد. وی ترکیه را به آغاز حمله به پ.ک.ک متهم کرد و علت این امر را در راستای برگزاری مجدد انتخابات و کم اهمیت کردن موفقیتهای پ.ک.ک و یگانهای مدافع خلق در سوریه علیه داعش عنوان کرد.

صلاح الدین دمیرتاش گفت که سفرش به بروکسل برای گفتگوی مستقیم با پ.ک.ک نیست هر چند عنوان کرد که در سفرش دیدار با رمزی کارتال و زبیر آیدار، که رهبران اروپایی پ.ک.ک محسوب می شوند، در برنامه وجود دارد. وی گفت هدف دیدار با آنها فهم بهتر وضعیت موجود است.

وی افزود: قرار است روز جمعه در دفتر فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اورپا با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کند.

رهبر حزب HDP عنوان کرد از گشودن پرونده قضایی علیه خود نگران نیست چرا که به گفته وی در ۱۳ سال گذشته، ۶۰۰ پرونده علیه وی تشکیل شده است.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا