خبر های جدید

درخواست علی عبدالله صالح از حوثی‌های یمن

درخواست علی عبدالله صالح از حوثی‌های یمن

 علی عبدالله صالح، رییس جمهوری پیشین یمن از حوثی‌ها خواست قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کنند.آقای صالح در بیانیه خود خواستار خروج انصار الله از مناطقی شد که در چند ماه اخیر تصرف کرده اند. وی گفت: «این اقدام موجب توقف تجاوز هوایی ائتلاف عربی» به یمن می شود.

با اینکه عربستان سعودی پیش تر از پایان عملیات طوفان قاطع خبر داده بود، اما جنگنده های ائتلاف روز جمعه هم مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.در جریان این حملات تا کنون بیش از هزار نفر، که اغلب آنها غیر نظامی بودند، کشته شده اند.

یکی از ساکنان روستایی در جنوب صنعا می گوید: «اینجا پنجاه و چهار خانه وجود دارد که هفتاد و پنج خانواده در آنها زندگی می کردند، اما بعد از حمله ها همه رفتند. اینجا منطقه ای قدیمی است که از دوران عثمانی به جا مانده، اما اکنون باید برویم. ما همه قربانی حمله هوایی هستیم.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از حوثی های یمن و “کسانی که بر آنها نفوذ دارند” خواست به پای میز مذاکره بیایند.

همزمان یک ناو هواپیمابر و یک ناو موشک انداز آمریکایی خلیج عدن را ترک کردند.به گزارش برخی رسانه ها ناو گروه ارتش ایران نیز منطقه را ترک کرده، اما حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش این خبر را تکذیب کرد و گفت که کشتی های ایرانی “با اقتدار در منطقه” می مانند

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا