خبر های جدید

پکن مغازه‌ داران مسلمان را به فروش الکل مجبور کرد

پکن مغازه‌ داران مسلمان را به فروش الکل مجبور کرد

مقام‌ های دولت چین مغازه‌داران و رستوران‌داران مسلمان در روستایی در منطقه سین کیانگ را به فروش الکل و سیگار مجبور کرده است.منطقه سین کیانگ در غرب چین استانی مسلمان‌نشین است و در دو سال گذشته شاهد افزایش خشونت‌ها بوده و دولت پکن برای مقابله با اسلام در منطقه یکسری کمپین‌های سخت علیه ساکنان اعمال کرده است به طوری که کارمندان دولت و کودکان از حضور در مراسم مذهبی و مساجد منع شده و در ماه رمضان این منطقه به شدت تحت کنترل قرار دارد. در بسیاری از اماکن نیز زنان از پوشش کامل صورت منع شده و مردان نیز نباید ریش خود را بلند کنند.

عادل سلیمان یکی از مقام‌های حزب کمونیست چین در روستای آکتاش در جنوب سین کیانگ گفت که بسیاری از مغازه‌داران و رستوران‌داران از سال ۲۰۱۲ فروش الکل و سیگار را متوقف کردند. اما دولت پکن حال به آنها دستور داده که باید فروش این اجناس را آغاز کنند.

براساس بیانیه صادر شده از جانب دولت پکن به رستوران‌داران و مغازه‌داران در این روستا دستور داده شده تا پنج برند مختلف از مشروبات الکلی و سیگار را بفروشند و آنها را در معرض دید قرار دهند و هر کس که از این دستور سرپیچی کند مغازه‌اش بسته می‌شود و جواز کسبش به حالت تعلیق درمی‌آید و اقدامات قانونی علیه وی انجام می‌شود.

دولت چین می‌گوید: گروه‌های شبه‌نظامی اویغور از اینترنت برای تحریک مسلمانان محلی در اقدام به خشونت و نقض قوانین دولتی استفاده می‌کنند اما منتقدان می‌گویند فشارهای گسترده پکن و نقض حقوق اویغورها باعث اقدامات تحریک‌آمیز آنها شده است.

عادل سلیمان همچنین گفت: حدود ۶۰ رستوران و مغازه در این منطقه هستند که از دستور دولت تبعیت کرده و هنوز گزارشی از تظاهرات یا تخطی از این دستور منتشر نشده است.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا