خبر های جدید

واکنش اخوان المسلمین به حکم اعدام مرسی

واکنش اخوان المسلمین به حکم اعدام مرسی

اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای به صدور حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر واکنش نشان داد.اخوان المسلمین مصر در بیانیه ای اعلام کرد احکام امروز، باطل است و محمد مرسی رئیس جمهور مصر ربوده شده در زندان است.

در این بیانیه آمده است دستگاه قضایی مصر، به ابزاری در اختیار کودتاچیان مصر تبدیل شده است.اخوان المسلمین در این بیانیه آورده است : از ملت مصر می خواهیم همچنان به حمایت از مشروعیت(ریاست جمهوری محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده) تا سرنگونی حکومت کودتای نظامی ادامه دهند.

خاطر نشان می شود دادگاه جنایی قاهره در آکادمی پلیس روز شنبه پس از رسیدگی به پرونده «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر در قضیه « فرار از زندان وادی نطرون» حکم اعدام وی را برای صدور نظر نهایی به مفتی مصر ارجاع داد.

بر اساس این گزارش از بین ۱۳۱ متهم، حکم اعدام محمد مرسی، یوسف القرضاوی و ۱۰۴ نفر از رهبران اخوان المسلمین در قضیه فرار از زندان وادی نطرون برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد.این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره اخیرا محمد مرسی را به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به “کاخ الاتحادیه” به ۲۰ سال زندان محکوم کرده بود.

منبع: خبرخون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا