سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

دادگاهی “صلاح الدین ایوبی” توسط “هولاکو” ، مقایسه مرسی با سلطان صلاح الدین ایوبی

دادگاهی “صلاح الدین ایوبی” توسط “هولاکو” ، مقایسه مرسی با سلطان صلاح الدین ایوبی

شعبان عبد الرحمن  ترجمه: محمود خالد زاده – مهاباد

امروز صلاح الدینِ زمان، محمد مُرسی در قبضه کودتاچیان قرار گرفته ،تا هولاکوی مجرم زمانه او را محاکمه کند… تاریخ به عقب بازگشته و جهانی که تمدن و پیشرفت را یدک می کشد در چنگال چنین جنایتکاری افتاده است . بله ، فاصله زمانی بین صلاح الدین و هولاکو هفتاد و سه سال بود… صلاح الدین در جولای ۱۱۸۷ میلادی در حطین بر دشمنانش پیروز شد ، و هولاکو بدترین شکستش را در سپتامبر ۱۲۶۰م متحمل شد و متوقف شد ، ولی این دو ، در نوامبر ۲۰۱۳میلادی به مقابله  و ستیز باهم شتافته اند ، البته نه رویارویی تن به تن و سالم بلکه در قالب کودتای نظامی که  خارج از چارچوب طبیعی تاریخ بوده ، چراکه اوـ هولاکو ـ  مرتکب ددمنشی و وحشی گری هایی شد که غیر قابل تصور بود برای منطق و عقل  سالم، کودتایی مغایر با همه عرف ها ، کودتایی آلوده با تعقیب و بازداشت همه مخالفان کودتا حتی زنان و دختران جوان ، جنایتی  که حتی”ابوجهل” از ارتکاب آن خجالت می کشد!! ،

هولاکو بر کرسی قدرت و دولتی بالا رفته و تکیه می زند که آنرا به زور غصب و سلب نموده و بی شرمانه زمامداری کرده و به اسراف و تبذیر می پردازد ، هرچند مردمان آگاه و آزادیخواه به شیوه های مختلف به مخالفت با وضعیت حاکم می پردازند ولی  گروه های تبلیغاتی و رسانه ای وابسته به او از رقص و پایکوبی و شادی باز نمی ایستند ، و سپس در اوج وقاحت ، رئیس جمهور منتخب را ربوده و پس از چند ماه بی اطلاعی مردم و بستگانش از وی ، به زور در دادگاهی احضار کرده که قاضیان و گردانندگان آن سهم شیر را در کودتای ننگین ایفا نموده اند و با اتهام هایی ساختگی و بی اساس نمایشی بودن هرچه بیشتر دادگاه را به اثبات می رسانند، دادگاهی مسخره و نمایشی که بیش از هر چیز یادآور آن نمایشنامه ای است که در آن هولاکوی جنایتکار و خون آشام به دادگاهی و محاکمه  سلطان صلاح الدین ایوبی ، آن قهرمان نامی می پردازد!

صحنه ای که سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا ، جان کیری، حامی و  طراح اصلی کودتای نظامی در مصر ،  بر فاجعه و قباحت بیش از پیش آن می افزاید آنگاه که خواستار محاکمه عادلانه رئیس جمهور ربوده شده مصر محمد مرسی !! شد !

 اظهارات جان کیری و درخواست محاکمه عادلانه مرسی ، بیانگر این است که ظاهراً او فراموش کرده ـ و یا خود را به فراموشی زده ـ که کشورش با طرح کودتا در مصر ، تمام ارزش ها از جمله عدالت و دمکراسی را پایمال نموده است ، وهمچنین به نظر می رسد آقای کیری از این نکته غافل مانده که مردم مصر هرگز نادیده گرفتن اراده و شعورشان توسط نوکران ومزدوران و حلقه به گوشان آمریکا و غرب  را فراموش نخواهد کرد!!

نام و یاد صلاح الدین ایوبی بنیانگذار دولت ایوبی در مصر و قهرمان نبرد حطین که صلیبی ها را به خاک ذلت کشاند و قدس را از زیر چنگالشان نجات داد ، با حروفی از جنس نور نوشته شده و همیشه در قلب همه آزادی خواهان مصری و مسلمانان باقی خواهد ماند ، و نام و یادش تا روزی که خداوند زمین را به عنوان ارث به مؤمنان و صالحان برساند قرین مسجدالاقصی و  قدس خواهد بود.

اما هولاکو آن مغول وحشی که به خون بشریت تشنه بود و فجیع ترین قتل عام ها را در لشکرکشی به سرزمینهای اسلامی  مرتکب شد  ، و خلافت عباسی را که بیش از پنج قرن امت اسلامی را رهبری کرده بود بعد از ویران کردن پایتختش بغداد ، سرنگون ساخت. و چنان قتل و خرابی به بار آورد که خون در خیابانهای پایتخت سٌم اسبها را می پوشاند ، تعداد کشته ها بین دویست هزار تا یک میلیون نفر تخمین زده شده ، خون به ناحق ریخته شده ، دجله را فرا گرفته  و در اثر آتش زدن کتابخانه مشهور بغداد و انداختن کتاب های آن به رودخانه ، رنگ آن  سیاه شده بود ، ، چنین جنایتکاری تنها توسط رهبری مسلمان  و از دیار مصر،  سیف الدین قطز ، در عین جالوت در هم شکسته شد .

کدامیک باید دیگری را محاکمه کند ؟ هولاکو ،صلاح الدین را ؟ یا برعکس؟

وضعیت نا متوازن موجودـ در مصر ـ  به گونه ای است که  هولاکوی کودتاگر و قاتل شش هزار شهروند را مسالمت جو و صلح طلب  معرفی می کنند  ، کسی که قدرت قانونی را غصب نموده  و رئیس جمهور منتخب و مردمی را به گروگان گرفته و بر او شوریده ، صلاح الدین منتخب ملت و بر حق را محاکمه می کند !!!

 شرمتان باد ، در حالی که در رسانه های ننگینتان جشن گرفته اید و بر اجساد مردم مصری رقصیده اید .

 سخنان (( نعوم تشومسکی)) صدای وجدان بیدار غربی همچنان در گوش ها نواخته می شود وقتی که در گرد همایی دانشجویان مصری و با حضور تعداد زیادی از جوانان عرب سایر کشورها در نیویورک گفت : طاغوتیان هنگامی که تصمیمات احمقانه ای  بگیرند سقوط خواهند کرد ، مخصوصاً وقتی که انسان های دورو و صاحبان منافع آنی بر آنان سلطه یابند ، آنان در مصر دست به محاکمه ی رئیس جمهوری منتخب زدند و ایشان را ربودند ، و دیگر پس از او رئیس جمهور دیگری با رای مردم انتخاب نخواهد شد.

http://www.ikhwanonline.com/Article.aspx?ArtID=167368&SecID=390

  (*) کاتب مصری- مدیر تحریر مجله المجتمع الکویتیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا