خبر های جدید

درخواست قابل تأمل ملک سلمان از سیسی!

درخواست قابل تأمل ملک سلمان از سیسی!

برخی منابع خبری مصر گزارش دادند که پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهور مصر درخواست کرده است که با جماعت اخوان المسلمین آشتی کرده و وارد گفت وگو شود.
روزنامه المصریون به نقل از «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و مدیر شبکه خبری «العرب» گزارش داد که ملک سلمان از عبد الفتاح سیسی درخواست کرده است که با جماعت اخوان المسلمین آشتی کرده و برای اجرای گفت وگو با همه طیف های سیاسی تلاش نماید.

خاشقجی که از نزدیکان به محافل تصمیم گیرنده در عربستان سعودی است در مصاحبه با کانال «تی ار تی» گفت که همه باید در مصر به ندای عقل گوش فرا داده و منافع کشور را در اولویت قرار دهند و به ساختن مصر بیاندیشند.

وی همچنین بر ضرورت وجود آشتی ملی بین ملت مصر تاکید کرد.

خاشقجی اظهار داشت که احکام اعدام صادره علیه محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر و رهبران اخوان المسلمین هرگز اجرا نخواهد شد و اینها احکام سیاسی است.

دادگاه مصر روز شنبه گذشته حکم اعدام ۱۲۲ نفر از میان ۱۶۶ متهم پرونده جاسوسی بزرگ و حمله به زندان ها را به مفتی مصر ارجاع داد تا نظر شرعی در این باره را کسب نماید و از جمله این افراد نیز عبارتند از : محمد مرسی، یوسف القرضاوی، محمد بدیع، خیرت الشاطر، سعد الکتاتنی، عصام العریان و محمد البلتاجی.

دادگاه جنایی قاهره پیش از این نیز محمد مرسی را به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به “کاخ الاتحادیه” به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای مرسی با انتقادات شدید در داخل و خارج از مصر مواجه شده است و در همین راستا آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از صدور حکم ابراز امیدواری کردند که مسئولان مصر در این حکم تجدید نظر کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا