خبر های جدید

چرا داعش فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟!

چرا داعش فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟!

آیا عجیب نیست که گروه‌‌های تندرو نظیر داعش حتی به اسرائیل هم نزدیک نمی‌شوند و فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟ روزنامه مصری الاهرام با اشاره به تحرکات اخیر داعش در عراق و سوریه نوشت: این تحرکات آن هم در سایه حملات هوایی ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا، پرسش‌های بسیاری را به وجود آورده است. از جمله این که آیا واقعا آمریکا به داعش حمله می‌کند یا تنها راه را در برابر آن می‌گشاید تا بتواند بر مناطق بیشتری مسلط شود و سرزمین‌های عربی بیشتری را به اشغال خود درآورد. به نظر می‌رسد که تمام این تحرکات و فعل و انفعالات به شکل غریب و غامضی با نیات و اهداف اسرائیل مرتبط هستند.

تنها اسرائیل در خاورمیانه و شاید بتوان گفت در جهان است که از داعش نگرانی ندارد همان طور که در گذشته از القاعده نگرانی نداشت. در حالی که انتظار می‌رود جریان‌های جهادی تندروی تروریستی مثل داعش که به طرفهًْ‌العینی متولد می‌شوند قبل از هر چیز حیات و بنیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. واقعیت کاملا برعکس است. براساس واقعیت‌های موجود این گروه‌های تروریستی حتی به اسرائیل نزدیک هم نمی‌شوند. داعش فقط علیه مسلمانان و اعراب وارد عمل می‌شود و آنها را می‌کشد و بی‌خانمان می‌کند و سرزمین‌ها و ناموس و زن و بچه‌شان را به تصرف خود درمی‌آورد.

الاهرام افزود: حقایق مرتبط با داعش باز هم این سوال را به وجود می‌آورد که واقعا نقش اسرائیل در افزایش تنش در منطقه چیست؟ شکی نیست که اسرائیل نقشی خطرناک در ایجاد و تشدید این تنش‌ها ایفا می‌کند و با استفاده از ابزارها و وسایل گوناگون نظامی نسل چهارم جنگ‌ها تلاش دارد به اهداف شوم خود بدون دخالت مستقیم نظامی برسد. براساس واقعیت‌های جدید نتانیاهو نمی‌تواند جنگ‌های مستقیم نظامی انجام دهد، برای همین تنها گزینه جایگزین برای او تخریب از درون کشورهای هدف است. دولت نتانیاهو به نقش همیشگی خود در بازی افزایش تنش ادامه می‌دهد که نه تنها از صلح فرار کند بلکه بتواند بر منطقه نیز مسلط شود.

منبع: افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا